Psihologija: Kako postići disciplinu ako radite od kuće

Iako rad od kuće ima više prednosti nego mana, potrebno je pridržavati se određenih pravila kako bi učinak vašeg rada bio maksimalan

186
Rad od kuce

James Liang, osnivač najveće kineske putničke agencije koja ima 16 hiljada zaposlenika, želio je svojim radnicima dati priliku da rade od kuće zato što je prostor firme bio izuzetno skup i zaposlenicima je put do posla trajao prilično dugo. Tu je u priču ušao Liangov bivši profesor sa Stanforda Nicholas Boom, koji mu je pomogao pri izradi testa u kojem je 500 zaposlenika podijeljeno u dvije grupe – kontrolnu (koja je nastavila raditi u uredu firme) i onu u kojoj su se zaposlenici javili za dobrovoljni rad od kuće (morali su imati privatnu sobu kod kuće i dobar internet).

Bloom je očekivao da će rezultati studije vezano za rad od kuće imati i pozitivne i negativne aspekte na produktivnost zaposlenika, ali bio je u krivu. Umjesto toga, dvogodišnja studija pokazala je zapanjujuću efikasnost rada od kuće.

Zaposlenici koji su ured zamijenili svojim domom odradili su svoju smjenu te su čak radili i više od predviđenog jer nisu gubili vrijeme na putovanje do posla.

Ono što je nevjerovatno je to da se odsutnost zaposlenika smanjila za 50 posto, kao i broj dana bolovanja. I na kraju, firma je sačuvala skoro 2.000 dolara po zaposleniku jer ih nije morala trošiti na najam.

No, studija je pokazala još nešto. Zaposlenici su nakon nekog vremena promijenili mišljenje o tome da rade cijelo vrijeme od kuće jer su se počeli osjećati previše izolirano, a neki od njih, naročito mlađi zaposlenici, smatrali su kako su im radom od kuće smanjenje šanse za napredovanje.

Ako ste i vi jedna od onih osoba koje rade ili planiraju raditi od kuće, donosimo vam nekoliko savjeta kako tome pristupiti na najbolji mogući način.

  1. Raspored mora biti iznad svega

Raspored radnog vremena neka bude kao i kad radite u firmi, odredite u koliko će sati biti male pauze, kao i ručak te do koliko ćete sati raditi. Rokove trebate poštivati jer ćete se u suprotnom naći u poziciji u kojoj ćete zadnja dva dana u sedmici imati pregršt posla i obaveza koje ranije niste obavili. Pritom imajte na umu da se vaša učinkovitost smanjuje u situacijama kad morate više stvari obavljati odjednom.

Iako postoji mnogo aplikacija koje vam omogućavaju unošenje obaveza u kalendar, naprimjer Trello, običan papir i olovka  će poslužiti svrsi jer će se nalaziti ispred vas i nećete morati klikati kako biste vidjeli šta je sljedeće ili na šta ste možda zaboravili.

  1. Potreban je poseban radni kutak

Normalno se obucite kao što biste se obukli za posao i krenite s vašim radnim danom. Iako na prvu možda zvuči komično, to će vam pomoći da rad od kuće doživljavate ozbiljno. Teško ćete se skoncentrirati ako posao obavljate ležećki ili u pidžami na krevetu. Zato je potrebno napraviti poseban radni kutak, koji ćete odvojiti od ostatka kuće.

Naravno, ako imate prostoriju koju možete pretvoriti u mali ured, to je daleko bolja opcija. To će biti mjesto gdje ćete obavljati sve svoje zadatke i gdje ćete na kraju dana ostaviti posao.

  1. Obavezno isključiti notifikacije

Društvene mreže trebaju biti isključene, jedino ako vam posao nije usko vezan za njih. Konstantni zvukovi i poruke samo će vas ometati, a otvaranjem poruka i linkova izgubit ćete više vremena nego što vam ode na pauze.

  1. Mjerite svoj učinak

Postavite realne ciljeve koje trebate ispuniti svaki mjesec. Pritom zapisujte sve što radite tokom dana kako bi na kraju vidjeli postoje li neke stvari na kojima gubite dragocjeno vrijeme, a da toga niste svjesni.

 

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here