Air Serbia ostala bez četiri nova Airbusova aviona

Air Serbia posluje pozitivno samo zahvaljujući državnoj pomoći koja će se protivno ugovoru nastaviti i u 2019.

186

Srbijanska nacionalna aviokompanija Air Serbia do kraja septembra ove godine trebala je dobiti dva nova aviona i još dva do kraja 2018. godine, ali glavninu flote i dalje čine iznajmljene letjelice starije od deset godina.

U ugovoru između Air Serbije i Etihada, u kojeg je imao uvid Insajder, utvrđeno je da prva četiri aviona stižu do kraja ove godine, a još šest do kraja 2020. Isporuka Airbusa je dogovorena u sklopu strateškog partnerstva s Etihadom koji je od 2014. vlasnik 49 posto srbijanskog zračnog prijevoznika.

Ta nabavka je važna i zbog toga što je vezana za avans od 23,5 miliona dolara koji je tadašnji JAT uplatio Airbusu još 1998. godine, kada je potpisan ugovor. Naručeno je 8 novih aviona, plaćen je navedeni depozit, ali letjelice zbog sankcija i rata na Kosovu nikad nisu kupljene, pa je 23,5 mililiona dolara više od 15 godina stajalo na računima Airbusa.

Nakon što su potpisani ugovori o strateškom partnerstvu JAT-a i Etihada i osnovana Air Serbia, depozit iz 1998. godine prenesen je na emiratsku kompaniju, uz ugovor o nabavci novih aviona. Navodi se da je Air Serbia dužna Airbusu isplatiti ukupnu kupoprodajnu cijenu za deset novih aviona. Ti avioni najnovije generacije – A320neo, čija je nabavka ugovorena, koštaju ukupno milijardu dolara i trebali su biti dio velike narudžbe Etihada od čak 117 aviona, te je Air Serbia trebala ostvariti uštedu.

Međutim, prema analizi finansijskih izvještaja Air Serbia posluje pozitivno samo zahvaljujući državnoj pomoći koja će se prema usvojenom proračunu nastaviti i sljedeće godine, iako je ugovorna obaveza o pomoći istekla još 2016. godine. Država tako finansira ekonomski potpuno neisplativ let  iz Beograda prema New Yorku, uveden prije dvije i po godine, tako što je dodatnih 14 miliona eura dala Air Serbiji samo za pokrivanje gubitaka na toj liniji.

Bez obzira na to ili upravo zbog toga, Air Serbia, prema pisanju portala EX-YU Aviation, 2019. namjerava pokrenuti nove prekookeanske letove. Kompanija je izdvojila Chicago i Toronto kao zanimljive destinacije, također i Kinu.

Air Serbia u floti ima 21 avion, od kojih su u njenom vlasništvu četiri Boeinga i tri ATR-a, nekada dio flote ugašenog JAT-a. Najveći dio zračnog prometa obavlja se Airbusovim letjelicama koje su uzete na leasing. Najmlađi avion u floti ima 11 godina.

 

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here