Domaći proizvodi sve više istiskuju strane sa polica

Iako u mnogim segmentima još uvijek dominiraju regionalni ili globalni igrači, domaće kompanije osvajaju sve više tržišnog udjela, proizilazi iz seta analiza koje je objavila analitička kuća Euromonitor. 

246

Proizvodi domaćih kompanija u prehrambenom sektoru sve su uspješniji u utakmici sa stranom konkurencijom. 

Iako u mnogim segmentima još uvijek dominiraju regionalni ili globalni igrači, domaće kompanije osvajaju sve više tržišnog udjela, proizilazi iz seta analiza koje je objavila analitička kuća Euromonitor.

Kao uspješne domaće kompanije koje su u 2018. godini povećale tržišni udio ugledna analitička kuća navodi Fratello Trade, Adria MM, Vispak, Akova Group, Pavić, Menprom, Bimal, Vegafruit… 

Na tržištu pekarskih proizvoda dominiraju domaće kompanije koje su se fokusirale na izgradnju vlastitih specijalizovanih pekarskih maloprodajnih lanaca kao što su Krajina Klas i SP Žitopeka. Ovi igrači centralno proizvode zamrznuto tijesto, zatim distribuiraju proizvode svojim maloprodajnim objektima, gdje dovršavaju pečenje.

Ledo ima  lidersku poziciju u segmentu zamrznutog voća i povrća u Bosni i Hercegovini. Međutim, kompanija je izgubila na prodaji na kraju perioda pregleda zbog negativnog uticaja restrukturiranja svog vlasnika Agrokora.

Akova grupa je na kraju posmatranog perioda vodila u segmentu prerađenog mesa i morskih plodova u Bosni i Hercegovini. Kompanija je pozicionirana u niskosrednjem dometu ohlađenog i zamrznutog prerađenog mesa, prvenstveno nudeći pileće proizvode, ali i govedinu.

Domaći i regionalni igrači dominiraju segmentom prerađenog mesa i morskih plodova, dijelom zbog svijesti o preferencama domaćih potrošača jer su proizvođači upoznati sa tradicijom prerade mesa i morskih plodova u regionu i najbolje su pozicionirani da isporučuju specifikacije proizvoda na koje su potrošači navikli, pojašnjava Euromonitor.

Bh proizvođači Pavić, Menprom i Fratello Trade zabilježili su najveći porast udjela u proizvodnji obrađenog mesa i morskih plodova tokom 2018. godine. To su tipično porodične firme srednje veličine, čije operacije rastu od fokusiranja na lokalne tržišne niše do nacionalne faze uz pomoć maloprodajnih lanaca u cijeloj državi, ocjenjuju analitičari Euromonitora.

Regionalni proizvođači, pod vodstvom Podravke doo i Ledo doo, dominiraju gotovim obrocima. Prodaja je i dalje suviše mala i previše nestabilna kako bi privukla pažnju i posvećenost velikih međunarodnih igrača, posebno uzimajući u obzir oštre padove tražnje zabilježene tokom perioda pregleda. Domaći igrači se povlače, prije svega Jami doo, koji je prvobitno isporučivao tradicionalnu bosansku kuhinju u obliku spremljenih obroka, ali je sada isključivo prisutan sa svojim zamrznutim asortimanom pica.

Barilla Holding vodi u segmentu riže, tjestenina i rezanaca. Kompanija je jedini igrač sa dvostrukim cijenama prodaje zahvaljujući snažnom brendu i prisustvu u svim većim maloprodajnim lancima.

Podravka doo nastavila je dominirati u segmentu supa u Bosni i Hercegovini tokom 2018. godine. Ona je ujedno i izvorni igrač koji je uvela supu u zemlju. 
Vispak dd, vodeći domaći proizvođač supe, ostvario je najveći rast učešća u 2018. godini, uz poboljšanje raspoloživosti na policama. Dva međunarodna proizvođača supe u Bosni i Hercegovini, Nestlé Adriatic BH doo i Unilever BH doo, po pravilu su obično skuplji od većine drugih regionalnih i domaćih brendova.

Međunarodno prisustvo u sosovima, prelivima i začini u Bosni i Hercegovini ograničeno je zbog specifičnih preferencija potrošača u pogledu ukusa. Nekoliko međunarodnih igrača koji su uspjeli plasirati svoje proizvode u segmentu sosova, preliva i začina fokusiraju se na klasične formate poput kečapa, majoneza i biljnih začina, oslanjajući se na snagu svojih brendova kako bi privukli potrošače. 

Bunge Növényolajipari Zrt, Bimal dd i Zvijezda doo su dominirali jestivim uljima u Bosni i Hercegovini tokom 2018. godine. Ovi igrači prvenstveno se fokusiraju na najveći format, suncokretovo ulje, koje se svakodnevno koristi u skoro svim domaćinstvima u zemlji.
Od najveća tri igrača, samo je Zvijezda doo prisutna u maslinovom ulju, kao i povrtnom i sjemenskom ulju.

Ferrero je nastavio da vodi u segmentu slatkih namaza u Bosni i Hercegovini tokom 2018. godine. Grupa je poboljšala pristupačnost svog ključnog proizvoda, Nutella, pozicionirajući ga kao apsolutnog lidera kvaliteta.
Domaći proizvođač Vegafruit doo zabilježio je najveći porast učešća u ovom segementu, ali je njegovo prisustvo u džemovima i konzervama, međutim, blijedilo tokom perioda pregleda, zbog finansijskih poteškoća, navode iz Euromonitora.

Nestlé Adriatic BH lider je u segmentu žitarica za doručak. Nestlé kontroliše većinu prostora na polici za žitarice za doručak, nudeći širok spektar proizvoda kako bi se pokrivao što više potrošačkih segmenata. Prisustvo domaćih igrača u žitaricama za doručak u Bosni i Hercegovini je zanemarljivo, pošto nema tradicije proizvodnje ili konzumiranja žitarica za doručak u zemlji.

Privatne etikete su prodrle u ovaj segment, a vodeći igrač dm-Drogerie Markt, zabilježio je najveći rast prodaje i stekao najveći udio u prodaji tokom 2018. godine, navodi Euromonitor.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here