Ukupna vrijednost uticaja Coca-Cole u BiH 155 miliona KM

Studija o socio-ekonomskom uticaju Coca-Cole u BiH u 2017. godini pokazala je koliko ova kompanija direktno doprinosi ekonomiji BiH, ali i društvenoj zajednici i ekologiji.

320

Coca-Cola u Bosni i Hercegovini predstavila je krajem novembra novu Studiju o socio-ekonomskom uticaju Coca-Cole u BiH u 2017. godini, koju je izradila konsultantska kompanija Steward Redqueen. Studija je obuhvatila direktan uticaj i doprinos Coca-Cole HBC B-H d.o.o. Sarajevo, ali i indirektan doprinos koji se ostvaruje saradnjom s partnerima, tačnije poslovanjem sa 655 dobavljača i 14.110 kupaca.

Coca-Cola je distribuciju svojih proizvoda u BiH započela 1969. godine, a punionica je s radom započela 1975. godine. U BiH Coca-Colu čine dvije kompanije – podružnica The Coca-Cola Company i Coca-Cola HBC B-H  Sarajevo sa sjedištima u Sarajevu. Proizvodnja Coca-Cole HBC B-H odvija se u punionici u Sarajevu, dok se distribucija obavlja putem tri prodajno-distribucijska centra u Banjoj Luci, Mostaru i Tuzli te prodajno-administrativnog centra u Bihaću, kojima se osigurava snabdjevenost svih dijelova BiH omiljenim proizvodima ove kompanije. U ovoj kompaniji direktno su zaposlena 274 radnika, dok je u lancu vrijednosti podržano  4.000 radnih mjesta.

Doprinos BDP-u 0,5 posto

Ruža Tomić Fontana, generalna direktorica Coca-Cole HBC za Hrvatsku, BiH i Sloveniju istaknula je da je ukupna vrijednost direktnog i indirektnog uticaja Coca-Cole u obliku plaća, poreza i dobiti u 2017. godini iznosila 155 miliona KM, što je 0,5 posto BDP-a BiH.

„Studijom smo željeli pokazati kako Coca-Cola proizvodnjom i prodajom svojih proizvoda u BiH značajno pridonosi razvoju bh. gospodarstva i društva. Naime, utjecaj Coca-Cole, ali i drugih kompanija poput naše, širi je od samog direktnog doprinosa i obuhvata i doprinos koji se realizira kroz partnerstva s našim dobavljačima i kupcima. Studijom smo posebno željeli naglasiti kako je Coca-Cola, podjednako koliko je dijelom velikog međunarodnog sistema, tako i bh. kompanija, duboko integrirana u lokalnu zajednicu. Svaka KM dodane vrijednosti koju stvara Coca-Cola, podržava stvaranje još četiri KM dodane vrijednosti u bh. ekonomiji“, dodala je Tomić-Fontana.

U odnosu na prethodnu, Studija iz 2017. pokazuje da je Coca-Cola u BiH povećala svoj pozitivan utjecaj u odnosu na 2014. godinu. Osim vlastite proizvodnje i distribucije Coca-Cola indirektno podržava i ekonomsku aktivnost kroz svoj lanac vrijednosti, u kojem učestvuju direktno dobavljači i trgovinski partneri te njihovi dobavljači. Coca-Cola direktno stvara 29 miliona KM dodane vrijednosti, a indirektno još 126 miliona KM u ekonomiji BiH. Potrošači troše ukupno 257 miliona KM na Coca-Coline proizvode, a od svake potrošene KM, čak 60 posto ostaje u ekonomiji BiH.

Ulaganja u zajednicu

”U ime Federalnog ministarstva razvoja, poduzetništva i obrta, koje je zaduženo i na čelu je Sekotora malih i srednjih preduzeća, mogu slobodno reći da je kompanija Coca-Cola svojim dolaskom i poslovanjem otvorila mogućnost generiranja određenog broja malih i srednjih preduzeća koja su veoma važna u lancu vrijednosti. Coca-Cola je istovremeno stvorila pretpostavke da sva ona sebi postave standarde, jer mogu biti dobavljači ili kooperanti Coca-Cole i mogu izaći na vanjsko tržište”, rekao je Amir Zukić, ministar poduzetništva, razvoja i obrta FBiH.

A osim ekonomskog uticaja, Coca-Cola redovno pokazuje koliko je zaista i društveno-odgovorna kompanija. Ulaganja u zajednicu u BiH u periodu između 2015.  i 2017. godine iznosila su 379.000 KM. Sve ove brojke pokazuju da je ipak „Coca-Cola bosanskohercegovačka više nego što mislite”.

”Coca-Cola je ponosna bh. kompanija američkih korijena i predstavlja jedan od najboljih primjera direktnih stranih ulaganja u BiH u poslijeratnom periodu. Prva stvar koju nam pokazuje uspjeh Coca-Cole – a činjenice i brojke koje su u Studiji prikazane jasno to pokazuju – su dobrobiti koje ova zemlja može imati od direktnih stranih ulaganja. Imala sam zadovoljstvo da posjetim Punionicu Coca-Cole i bio je to fascinantan obilazak i pregled operacija. U Ambasadi SAD ponosni smo na postignuća Coca-Cole, posebno na njen doprinos ekonomiji, državi i uopće društvu Bosne i Hercegovine” rekla je ambasadorica Sjedinjenih Američkih Država u BiH Maureen Cormack.

Učesnici panel diskusije, koja je uslijedila nakon predstavljanja ključnih rezultata, razgovarali su o uticaju koji kompanije poput Coca-Cole imaju na ekonomski i socijalni napredak društva u cjelini. Ujedno su se osvrnuli i na značaj saradnje privatnog, vladinog i civilnog sektora u smijeru stvaranja pozitivnog poslovnog okruženja, koje bi omogućavalo veći doprinos velikih kompanija razvoju društva, uz unaprjeđenje kvaliteta života građana.

 

Ekološki impakt

Studija je pokazala da je u razdoblju od pet godina Coca-Cola smanjila potrošnju vode za 46 posto, energije za 11 posto, dok se procenat recikliranog otpada povećao za 93 posto u odnosu na rezultate ostvarene u 2012. godine. Coca-Cola HBC B-H Sarajevo jedina je kompanija u BiH certificirana prema EWS standardu Evropske agencije za upravljanje i očuvanje voda. Zbog štetnih uticaja na klimu vlade žele postepeno ukinuti upotrebu HFC-a. Iz tog razloga Coca-Cola je počela sa korištenjem rashladnih sistema bez HFC-a. Tako se u periodu od 2014. godine do 2017. godine broj Coca-Colinih rashladnih sistema bez HFC-a, povećao sa 25 posto na 46 posto.

PREKOMirela Haskić
IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here