U Mostaru dvadeset puta manje putnika nego u Tuzli

U godinama u kojima Međunarodni aerodrom Tuzla bilježi stalni i streloviti rast, onaj u Mostaru i pored brojnih povoljnosti, čak i podrške vlasti, bilježi sve lošije rezultate.

194

Mostar ima sjajan geografski položaj,  milione subvencija, ali će ovu godinu završiti sa 20 puta manjim brojem putnika od Tuzle. Aerodrom Mostar, prema podacima koje je prezentovao specijalizovani portal EXYU Aviation News, jedini je aerodrom u regiji s negativnim trendom, a u prvih sedam mjeseci ove godine imao je samo 13.234 putnika. Mostarski aerodrom kraj godine čeka i s otkazanim letovima subvencioniranog “Eurowingsa” prema Njemačkoj, uz izjave rukovodstva kako njemačka kompanija tek treba da vidi šta će biti od proljeća i s redovnim letom samo prema Zagrebu, koji se, prema izjavama svih, veoma loše puni.

Admir Čavalić, ekonomski analitičar, kaže kako postoji niz faktora koji determinišu uspjeh određenog aerodroma. Osim geografskog položaja, tu je svakako i pitanje sezonske zavisnosti, ali i potencijala aviokompanija koje koriste usluge aerodroma. Dodaje da  Aerodrom Mostar ovisi o ljetnoj sezoni, koja ga stavlja u nezavidan položaj u odnosu na aerodrome u Sarajevu ili Tuzli. Glavni konkurenti tokom sezone su aerodromi u Splitu, Dubrovniku i na Braču. U odnosu na njih, ali i ostale domaće aerodrome, potrebno je razviti konkurentski potencijal koji će učiniti Aerodrom Mostar primamljivim putnicima.

BiH nije velika zemlja, s nešto više od tri miliona stanovnika. Sa makroekonomskeog i strateškog nivoa može se postaviti pitanje da li ima smisla razvijati pet aerodroma, kako to vlast planira.

 

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here