Tržište usisivača nije postojalo dok Hoover nije izbacio prvi usisivač. To kompaniju čini prirodnim liderom, a s vremenom je u engleskom jeziku ime ovog branda postalo sinonim za usisavanje (hoover the floor). Danas je kompanija Hoover predvodnik u proizvodnji uređaja za čišćenje podova na evropskom tržištu, a proizvodi i široku paletu velikih kućanskih uređaja. Ovom kompanijom sa sjedištem u Glenwillowu (Ohio), upravlja kompanija div iz Hong Konga, Techtronic Industrie, a evropski ogranak kompanije Hoover u vlasništvu je Grupe Candy koja je prepoznala veliko tržište kućanskih uređaja. Proizvodi označeni brandom Hoover tržišno su visoko rangirani jer se temelje na načelima vječnih inovacija, kvalitete, visoke radne efikasnosti i modernog dizajna.

Nikao na prašini

Industrijalizacija je, dižući prašinu na sve strane, istovremeno krenula u akciju velikog čišćenja i proizvodnju higijenskih sredstava, a na kojoj su uzletjele mnoge današnje multinacionalke. Zahvaljujući industrijalizaciji, u masovnu proizvodnju ušle su metle, četke, lopate, krpe za prašinu, sapun, kiselina za čišćenje, zogeri, četke za tepihe te usisivači. U historijski poduhvat usisavanja upletena su mnoga imena, među kojima i ime Jamesa Spanglera, noćnog čuvara u New Berlinu (Ohio), kojeg je težak oblik astme podstakao da izmisli električni usisivač za prašinu. Kutija, ventilator, svilena jastučnica i štap – tako je izgledao usisivač kojeg je James patentirao maštajući da ovaj rudimentaran izum donese u svaku kuću u Americi. Trebao mu je neko ko je vjerovao u njegov projekat, sa sredstvima i sposobnošću da ga izvrši, pa se obratio svojoj rodici Susan Hoover, koja je usisivač isprobala nekoliko dana u svojoj kući, a što je bilo dovoljno da ga entuzijastično podrži. Susan je usisivač pokazala i svom mužu, Wiliamu Hooveru, vlasniku male radnje koja je proizvodila kožne proizvode i prodavala ih u New Berlin, a on je kao poslovni čovjek upućen u inženjerstvo i dobro upoznat sa tržištem, uvidio veliki enorman potencijal ovog “štapa iz budućnosti”.

Kupio je patent i otpočeo proizvodnju, te je 1908. godine sa 36.000 dolara kapitala osnovana kompanija Electric Suction Sweeper Company, nekoliko godina kasnije preimenovana u Hoover Suction Sweeper Company. Mala fabrika u početku je proizvodila samo šest usisivača dnevno, ali zahvaljujući mogućnosti za besplatnu probu, broj mušterija se uvećavao iz dana u dan, a industrijska razmjera proizvodnje morala je zadovoljiti potražnju. Naime, da bi proširio glas o novom izumu Hoover je postavio oglas u Saturday Evening Post nudeći 10 dana besplatnog korištenja njegovog usisavača svakome ko to želi. Ovo je bio pun pogodak. Do kraja 1908. godine prodato je 372 usisavača, a za četiri godine već ih je izvozio u Norvešku, Rusiju, Belgiju, Holandiju i Škotsku. Za veoma kratko vrijeme, riječ “hoover” postala je zvanični dio engleskog jezika, sinonim “čišćenja sa usisivačem”, koja se i danas tako koristi. Spangler je u novoosnovanoj kompaniji imao ulogu višeg savjetnika za usisivače.

Širenje i inovacije

Tokom decenija rada, Hoover je otvorio i podružnicu u Londonu i pokrenuo fabrike širom Ujedinjenog Kraljevstva i Evrope. Kasnije je kompanija ušla i na tržište Azije i Afrike. To je bio samo početak jedne velike grupe, sa brendom koji se izdvaja po svom neprestanom radu i rješenjima koja diktiraju trendove putem funkcionalnih i inovativnih aparata. Već 1926. godine Hoover je bila prva kompanija koja je proizvela električni uspravni usisivač.

Ranih 30-ih godina prošlog stoljeća, na dizajn Hoover usisivača veliki utjecaj izvršio je poznati industrijski dizajner Henry Dreyfuss, prije čijeg su dolaska u kompaniju svi usisivači bili karakteristični po crnom motoru i aluminijskoj bazi. Godine 1935. Dreyfuss je za naknadu od 25.000 dolara dobio zadatak da potpuno preoblikuje Hoover usisivač, te je već naredne godine lansiran model Cleaner 150, čiji su mehanički dijelovi prvi put bili potpuno skriveni bakelitnim poklopcem. Kompanija je 1936. godine patentirala i fleksibilno crijevo koje je u narednom periodu postalo standard svim modernim usisivačima, a 1946. godine je otpočela sa proizvodnjom cilindričnih usisivača. U međuvremenu, kompanija je 1940. godine izlistana na berzi.

Već 1948. godine Hoover je počeo širenje na druge sektore, počevši od proizvodnje veš- mašina, a potom i drugih velikih kućnih aparata za čišćenje, kuhanje i hlađenje. Hoover Grupa se konstantno širila do 1980-ih godina, kada je kompanija potpuno reorganizirana u proizvodnom i poslovnom smislu. Naime, 1986. godine porodica Hoover prodala je kompaniju koja je akvizirana od strane Maytag korporacije tri godine kasnije. Na kraju dugog spajanja i procesa inkorporacije, Candy je kupio Hoover European Appliances Group 1995. godine sa svim ekskluzivnim pravima na Hoover brend u Evropi, Sjevernoj Africi, Bliskom istoku i zemljama bivše SSSR. Nakon što Whirlpool 2006. godine kupio Maytag, ta je kompanija postigla sporazum o prodaji Hoovera kompaniji Techtronic Industries u Kini za 107 miliona dolara.

Standardi budućnosti

Grupacija je 2008. godine proslavila prvo stoljeće Hoover branda posebnom linijom uređaja sa samog vrha inovacije, efikasnostii i pažnje posvećene detaljima. Te godine svi Hoover uređaji i komunikacijski materijali nosili su logo Slavimo 100 godina – postignuće kojim se može pohvaliti tek nekolicina brandova. Lansiranje uređaja najnaprednije tehnologije je nastavljeno. Istraživanje i razvoj stavljaju naglasak na postizanje izvanrednih rezultata u svim segmentima.

Hoover tako drži rekord za Dynamic Mega veš- mašinu standardnih dimenzija najvećeg kapaciteta – 13 kilograma što je gotovo dvostruki kapacitet prosječne veš- mašine. Klasični Hoover usisavači prvi su klase 4A na energetskoj naljepnici, što znači da imaju maksimalne postignute vrijednosti za energetsku efikasnost, efikasnost izlazne emisije prašine, efikasnost čišćenja tvrdih površina i tepiha te nisku razinu buke. Vrhunski rezultati postignuti su zahvaljujući multiciklonskoj Airvolution tehnologiji koja koristi centrifugalnu silu za odvajanje prašine iz zraka – prašina se potom sabija na dno spremnika i ne opterećuje filter. Kod usisavača bez vrećice PACT (Power Active Compression Technology) tehnologija omogućuje sabijanje prašine u desetinu početnog kapaciteta. Oblikuje se sabijena kocka prašine, čime se raspršivanje prašine kod otvaranja spremnika svodi na minimum.

Visoka efikasnost ne mora nužno značiti visoku razinu buke. Nove Hoover tehnologije garantiraju, pak, izvrsne rezultate uz najnižu razinu buke na tržištu. Dynamic Silence tehnologija posebno dolazi do izražaja kod malih kućanskih uređaja gdje smanjuje vibracije i neutralizira zvukove, značajno smanjujući razinu buke. Kod novog A-Cubed Silence usisavača, razina buke iznosi samo  62 decibela, što znači da uređaj možete koristiti u svako doba dana bez da smetate komšijama ili budite djecu. Kod velikih kućanskih uređaja, Hoover je prvo predstavio Silent Inverter, a potom i Perfect Silent Inverter tehnologiju. Veš- mašine s Perfect Silent Inverter motorom, poput onih iz Dynamic Mega i Dynamic Next linija, imaju razinu buke od samo 48 decibela tokom faza pranja, što iznosi trećinu buke klasičnih veš- mašina.

 

 

 

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here