Razgovarala: Mirela Haskić

Do 2017. godine kompanija P Automobil Import d.o.o. / C Automobil Import d.o.o. za Sloveniju i BiH bila je u vlasništvu grupacije PSA Peugeot Citroën, a od prošle godine je u vlasništvu švicarske grupacije Emil Frey. Automobilske marke Peugeot i Citroën sve više jačaju svoju prisutnost kako na tržištu Slovenije, tako i Bosne i Hercegovine, a sa svojim novim modelima privlače pažnju na svjetskim automobilskim sajmovima. Krajem oktobra ove godine, novi modeli marke Peugeot i Citroën predstavljeni su i na bh. tržištu, a generalni direktor za marke Peugeot, Citroën i DS za Sloveniju i BiH, Jožko Tomšič otkrio nam je šta je to što će ove modele na tržištu izdvojiti od konkurencije, kao i buduće planove, te najavio jaču prisutnost marke DS već od naredne godine.

BM: Na poziciji ste generalnog direktora za marke Peugeot, Citroën i DS za Sloveniju i BiH od oktobra 2014. godine. Šta je to što je obilježilo prethodni period kada su u pitanju ove marke?

TOMŠIČ: Sljedeće godine računamo na skoro dvostruko veću prodaju novih vozila i rezervnih dijelova u odnosu na 2014. godinu, dakle svake godine veoma ubrzavamo.

BM: Kontinuirano bilježite porast prisutnosti ovih marki na tržištima BiH i Slovenije? U čemu leži tajna uspjeha?

TOMŠIČ: Već nekoliko godina ustrajemo na postavljenoj viziji, vrijednostima i prioritetima bez obzira na vlasničku strukturu. Do 2017. godine bili smo u vlasništvu PSA-a, a danas smo u vlasništvu grupacije Emil Frey. Postizanje ciljeva u kombinaciji sa odgovornošću prema vlasniku, dobavljačima i poslovnim partnerima i u velikoj mjeri upravljanje ljudskim resursima, uvijek stavljamo na prvo mjesto. Puno ulažemo u zaposlene, njihovu kompetentnost i predanost. Posao su ljudi.

BM: Na šta je usmjerena strategija Vašeg poslovanja, kakve ste ciljeve zacrtali?

TOMŠIČ: I dalje ćemo ustrajati na postavljenoj viziji, vrijednostima i prioritetima. Želim da postanemo benchmark i sa radošću mogu reći da nismo daleko od cilja.

BM: Jeste li zadovoljni dijelom prodajno-servisne mreže u BiH i planirate li njeno širenje?

TOMŠIČ: Zadovoljan sam. U datim okolnostima sarađujemo na zavidnom nivou, a vjerujem da svi mi, uključujući naše koncesionare, želimo još više. Dakle, prihvatamo izazove, što je veoma dobro.

BM: Dio vašeg poduzeća predstavlja i marka DS koja još uvijek nije dovoljno prepoznatljiva s obzirom na statistiku prodaje u BiH. Koja je strategija za ovu marku u bliskoj budućnosti?

TOMŠIČ: Tačno je, marka DS nije prepoznatljiva. Trenutno su dostupna samo dva modela DS7 i DS3, a potpuno novi model dolazi 2019. godine. U narednim godinama marka najavljuje širu i bogatu paletu modela te će se na manjim tržištima poput Bosne i Hercegovine moći lakše oblikovati prodaja i postprodaja. Tada nećemo propustiti priliku.

BM: Na tržištu BiH promovirate nove modele Peugeot  508, Peugeot  Rifter, Citroën Berlingo i C5 Aircross. Koje su to novine, osnovne prednosti i po čemu se ovi modeli izdvajaju od konkurencije?

TOMŠIČ: Peugeot Rifter zamijenit će već svima nama poznatog Peugeot Partnera. Što se tiče Riftera, u pitanju je potpuno nov pristup ovoj klasi, zato i novo ime. To je sada više outdoor vozilo, dakle vozilo koje nudi sve za kvalitetno provođenje vremena u prirodi, ležernost i slobodno vrijeme. Rifter je postavljen na potpuno novu modularnu platformu EMP2 na kojoj su nastali modeli poput Peugeot 3008 i 5008. To je omogućilo da su u Riftera ugrađene napredne tehnologije koje se nalaze i u spomenutim SUV-ovima, a istovremeno je poboljšana prilagodljivost. U Rifteru se, kao i kod ostalih najnovijih vozila, nalazi specifično vozačevo mjesto Peugeot i-Cockpit, dakle raspored kabine za putovanje sa manjim volanom, velikim ekranom i instrument tablom u visini očiju. Sada je također dostupan i sa sedam sjedala, a nudimo dvije verzije dužine, i to standardnu od 4,40 metara i produženu od 4,75 metara. U poređenju sa ostala dva kućna modela, Rifter je zasigurno prestižni član trojke.

Novi Peugeot 508, koji je u verziji limuzine izuzetno popularan među kupcima u Bosni i Hercegovini, potpuno je promijenjen. Ako bih ga opisao u tri riječi, rekao bih da je novi Peugeot 508 radikalan, dinamičan, koristan. Dobio je kompaktniju i nižu strukturu, obnovljen dizajn spoljašnjosti sa oštrijim i mišićavim linijama te unutrašnjost koja sadrži najnoviju interpretaciju vozačevog mjesta Peugeot i-Cockpit koje obećava intenzivne osjećaje u vožnji. Odlično ponašanje na cesti, obnovljeni motori, brojne tehnologije i sistemi za pomoć u vožnji, od kojih bih istaknuo sistem za vidljivost noću koji prepoznaje živa bića ispred vozila. Također, generacijski skok u oblasti kvalitete znači da je novi Peugeot 508 u svjetskom mjerilu postavio temelje za standarde automobilskog segmenta D i podržava prodor marke Peugeot na tržište vozila više cjenovne klase. Nakon uspjeha naših najnovijih lansiranih modela i našoj ofanzivi među SUV vozilima sa Peugeot modelima 2008, 3008 i 5008, vizija Peugeota 508 također je osmišljena sa istim ambicijama da pokrene tržište s ponudom koja se može nositi s najboljima. Unutar automobilskog segmenta D to znači da govorimo o najuspješnijim proizvođačima na svijetu. Novi Peugeot 508, više nego ikada do sada, idealno utjelovljuje ambicije marke Peugeot posljednjih godina: postati najuspješniji proizvođač vozila za široki krug potrošača visoke klase.

Sa trećom generacijom modela Berlingo koja je namijenjena fizičkim osobama, Citroën nam danas otkriva jedan od najvažnijih modela marke i u njegovom automobilskom segmentu. Ovaj vječno moderni model predstavlja pametnu kupovinu za porodice ili starije ljude koji u njemu nalaze idealnog partnera za svoj aktivni život sa brojnim obličjima. Takvi kupci su privrženi simpatičnim i nenadmenim automobilima i prije svega treba im dovoljno prostora, praktičnosti i jednostavne funkcije, a pri tom očekuju više dizajna, udobnosti i modernosti. Kao vjerni predstavnik slogana marke Inspired by You, novi Citroën Berlingo odaziva se na njihova očekivanja sa dizajnom i udobnošću redizajniranog Berlinga. Treća generacija modela nastavlja sagu nekonvencionalnog, jednostavnog i funkcionalnog oblika karoserije koja je tokom godina doživjela brojne inovacije i postala uzor s aspekta praktičnih rješenja i nezaobilazni je partner za sve aktivnosti u slobodno vrijeme i za sve porodice. Novi Berlingo se mijenja u skladu s najnovijim Citroënovim modelima. Zbog svog dizajna i udobnosti postao je moderniji, a istovremeno je dobio svježiji izgled i praktične funkcije koje su ovom legendarnom modelu ionako već donijele obilje uspjeha, do sada je prodan u već više od 1,7 miliona primjeraka. Prisvojio je i sve prepoznatljive elemente Citroënovog stila i novu morfološku strukturu koja mu pruža izdržljiv i istovremeno gostoljubiv izgled.

Novi SUV C5 Aircross odlikuje se snažnim dizajnom i ističe se zbog svog jedinstvenog, energičnog i uvjerljivog izgleda. Sa 4,50 metara dužine, robusnim i isklesanim stilom, punim snage i bez ikakve pretencioznosti, karakterizira svoju različitost među sportskim terenskim vozilima s tekućim linijama koje krase prepoznatljivi grafički elementi, kao što su zaštite Airbump®, veliki točkovi promjera 720 milimetara, 230 milimetara visoko podvozje i prepoznatljivi krovni nosači. U putničkom prostoru odmah nas obuzme osjećaj sigurnosti i prostranosti zahvaljujući armaturnoj ploči s horizontalno raspoređenom površinom, ergonomsko dizajniranim sjedalima s podesivom visinom za osjećaj nadmoći nad cestom, širokoj središnjoj konzoli i toplim materijalima. Po uzoru na posljednje Citroënove modele, C5 Aircross također nudi bogatu paletu mogućnosti za individualizaciju izgleda. Za spoljašnjost je dostupno 30 različitih kombinacija sa sedam boja karoserije, s ponudom dvobojne karoserije s crnim krovom i tri paketa u boji, u okviru kojih su dostupni dekorativni umeci u boji za prednji odbojnik, zaštite Airbump® na donjem dijelu prednjih vrata i ispod krovnih prtljažnih nosača. Također se može birati između pet unutrašnjih ambijenata sa različitim dopunjujućim bojama i materijalima koji se poigravaju sa svjetlošću i toplotom trendovskog i raskošnog casual chic izgleda.

BM: S obzirom na to da su ovi modeli već doživjeli svjetsku premijeru, kakvi su dosadašnji rezultati, kakve rezultate očekujete u BiH?

TOMŠIČ: S obzirom na to da navedeni novi modeli još nisu u slobodnoj prodaji, teško mogu odgovoriti na ovo pitanje. Mogu vam, međutim, potvrditi da su prve reakcije nakon prezentacije široj i stručnoj javnosti vrlo pozitivne i da kupci jedva čekaju da se pojave na tržištu. Za nas su važni svi dolazeći novi modeli, jer su naši ciljevi usmjereni na porast prodaje novih vozila. Očekujemo znatno više nego u prošloj godini.

BM: U kojem smjeru će ići razvoj ovih automobilskih marki u narednom periodu? U kojoj mjeri će pratiti razvoj tehnologije u smislu elektrifikacije, autonomne vožnje i dizajna? Općenito, kakvi su Vam planovi za budućnost?

TOMŠIČ: Smatram da će se marke razvijati u svim smjerovima, ali postepeno i ne sa davanjem prednosti autonomnoj vožnji, jednostavno još nije vrijeme za autonomnu vožnju. Kupci još uvijek žele upravljati vozilom, uživati u vožnji ne samo kao saputnici, već kao vozači. Treba vremena da zajedno s tehnologijom promijenimo i naše navike i želje. To vrijeme je naravno pred nama, ali prije toga smatram da ćemo biti dio razvoja hibridnih tehnologija.

BM: Osim novih vozila, u BiH je vrlo snažno tržište rabljenih vozila. Šta možemo očekivati od vas na ovom području?

TOMŠIČ: Mi smo usredotočeni isključivo na prodaju novih vozila i na tome ćemo nastaviti raditi i u budućnosti, tako da trenutno ne planiramo neke posebne akcije na ovom području.

BM: U posljednje vrijeme primjećujemo da su kod novih automobila sve više važni i asistencijski sistemi. Možete li nam objasniti koliko dobro su opremljeni modeli Peugeot, Citroën i DS koji se mogu naći na našem tržištu?

TOMŠIČ:Svaki novi model koji lansiramo ima na raspolaganju sve više i više asistencijskih sistema koji se kreću od viših segmenata ka nižim. Prilikom oblikovanja paketa imamo slobodne ruke, a oblikujemo paket pogodan za naše tržište. Tačno je da su ovi sistemi u većini slučajeva dostupni kao opcijska oprema za koju kupci trenutno ne iskazuju veliko interesovanje. Većina vozila svih naših marki prodaje se sa srednjim ili najvišim nivoom opreme. Mogu potvrditi da smo uspješni u prodaji dobro opremljenih vozila. Tačno je i da asistencijske sisteme u ovom trenutku ne nudimo kao serijski dio opreme, već uz doplatu. Kada ih stranke isprobaju, postoji veliko interesovanje za kupovinu. Ako ih ne isprobaju, nema interesovanja. Tu će biti potrebno da se uradi nešto po pitanju mijenjanja svijesti ljudi, a određeni posao čeka i nas. To znači, prije svega, da ćemo uključiti asistencijske sisteme u najniže nivoe opreme. Uvjeren sam da je pred nama „boom“ asistencijskih sistema.

BM: Od 1. septembra 2017. godine u automobilskoj industriji primjenjuju se novi standardi zaštite okoline koji donose test emisija prema novom svjetskom standardu. Kako ste se vi u Vašoj kompaniji pripremili za ovu promjenu?

TOMŠIČ: Od septembra 2017. godine u automobilskoj industriji primjenjuju se novi standardi zaštite okoline koji donose test emisija prema novom svjetskom standardu (WLTP) i koji su obavezni za sve automobile. Grupacija PSA već od maja proizvodi vozila s motorom EURO 6.2, čime se pobrinula za bezbrižan prijelaz motora sa emisijskog standarda EURO 6.1 na EURO 6.2. Zbog novog ciklusa mjerenja potrošnje goriva i ispuštanja CO2, u našem poduzeću nema nikakvog dodatnog odlaganja isporuke novih automobila uslijed prelaska na motore s novim standardom EURO 6.2. Motori su čistiji i imaju realnu oglašavajuću potrošnju goriva i navedene emisije. Većinu modela vozila usaglašenih sa ovim novim standardom zaštite okoline imamo već na zalihi, dok su cijene za krajnje kupce u poređenju s prethodnom generacijom motora praktično nepromijenjene. Potrošačke organizacije su dugi niz godina upozoravale na razliku između oglašavajuće i stvarne potrošnje automobila koja se posljednjih godina snažno povećala sa pojavom malih turbomotora. Novi testovi zahtijevaju da su automobili opremljeni posebnim uređajima, a testovi se izvode na cesti, u realnim uvjetima i moraju odgovarati unaprijed određenim mjerilima u pogledu strmina, naselja i autocesta. Grupacija PSA već je u oktobru 2015. analizirala potrošnju 30 modela marki Citroën, DS i Peugeot u stvarnim uvjetima vožnje. Još više informacija dobili smo analizom dodatnih 20 modela kod kojih je pomoću simulatora vožnje praćena potrošnja goriva u odnosu na upotrebu vozila njihovih stranaka. Tako je grupacija PSA u 2017. godini imala pouzdane rezultate mjerenja štetnih emisija dušikovih oksida tokom stvarne upotrebe vozila kod kupaca. Na taj način omogućili smo brz i nesmetan prelazak na nove motore standarda EURO 6.2, zbog čega kod nas ne dolazi do odlaganja isporuke vozila.

BM: Kako biste u nekoliko rečenica uvjerili potencijalnog kupca da kupi vaša vozila?

TOMŠIČ: Citroën će biti sve više lifestyle marka jer svojim modernim prodajnim programom svjedoči o tome da unosi svjež vjetar i optimizam. Citroën je razvio sveobuhvatni proces namijenjen osiguranju neusporedive udobnosti svakom pojedinačnom putniku u vozilu. Program, koji smo nazvali CITROËN ADVANCED COMFORT®, usmjeren je u oblikovanje inovativnih, tehnoloških i inteligentnih rješenja za dobrobit tijela i duha. S druge strane, Peugeot spaja poslovnu germansku strogost i romansku emotivnost, koje se odražavaju u kvaliteti, elegantnom dizajnu i u savršenoj tehnologiji. Svojom prepoznatljivom i odlično prihvaćenom SUV paletom postavlja nova pravila i prodire na tržište vozila više cjenovne klase. Sa markom DS idemo u prestižnu klasu, jer nudi vozila koja se ističu po svom avangardnom dizajnu, sofisticiranosti do najsitnijih detalja i naprednim tehnologijama. Osim toga, kupcima nudimo i servisne usluge na najvišem mogućem nivou i to sa dobrom logistikom i brzom isporukom originalnih rezervnih dijelova.

PREKOMirela Haskić
IZVORBusiness Magazin
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here