BiH prati evropski trend u razvoju održivog turizma. Rezultati podrške Evropske unije i Vlade Njemačke uvođenju zelenih praksi u turističkoj destinaciji Parka prirode Blidinje predstavljeni u Sarajevu. Primjena počela i na drugim lokalitetima u BiH.

„Poticanjem saradnje i lokalnih partnerstva između privatnog i javnog sektora, te između sektora poljoprivrede i turizma, EU ProLocal je ostvario značajne rezultate u poboljšanju turističke ponude Parka prirode Blidinje“, izjavila je Karin Hörhan, menadžerica EU ProLocal programa.

EU ProLocal je pokrenuo koncept “zelenog turizma” koji daje značaj lokalnoj proizvodnji i zaštiti okoliša, te je podržao brojne uspješne inicijative za njegovu provedbu. Neke od njih su: razvoj višenamjenske vrećice za otpad, čišćenje Parka u kojem su učestvovale tri općine, a posebno značajna inicijativa je kreiranje brenda tipičnih lokalno proizvedenih i uzgojenih proizvoda koji je okupio lokalne poljoprivredne proizvođače. Osim toga, unaprijeđena je i zajednička promocija turističkih potencijala ove regije. „Poboljšanjem ponude ovog Parka prirode želimo nadopuniti turističku ponudu u Hercegovini i tako snažno utjecati na ukupni razvoj turizma u BiH”, dodala je Hörhan.

Današnjim događajem obilježen je uspješan završetak aktivnosti podrške razvoju turističkog lanca vrijednosti Parka prirode Blidinje, sprovedenih u okviru EU ProLocal programa. EU ProLocal podržava lokalnu samoupravu i ekonomski razvoj u BiH, a finansiraju ga Evropska unija sa devet, a Vlada Njemačke sa četiri miliona eura.

Andrea Vera, šef Sekcije operacija za ekonomski razvoj, prirodne resurse i infrastrukturu u Delegaciji Evropske unije naglasio je da EU kontinuirano podupire razvoj turizma kao jednog od najbrže rastućih sektora u BiH.

“Turizam u BiH ima vrlo veliki potencijal koji još nije u potpunosti iskorišten. Stoga, kroz EU ProLocal, podržavamo razvoj turističkih potencijala zemlje, jačanje uloge malih i srednjih poduzeća i lokalnih proizvođača, razvoj konkurentnosti i, najvažnije, stvaranje novih radnih mjesta. Ovaj program je samo jedan primjer podrške EU razvoju turizma u BiH. Prije nekoliko mjeseci pokrenuli smo EU4Business, program koji u okviru svojih aktivnosti, također uključuje komponentu podrške turizmu, i koji će siguran sam doprinijeti daljem razvoju ovog sektora u BiH,”, zaključio je Vera.

Predsjednik Udruge “Greenways” iz Mrkonjić Grada, Boro Marić, naglasio je da se iskustva iz Blidinja i smjernice za „zeleni turizam“ već primijenjuju u provedbi mjera “ozelenjavanja” na području Krajine. “Sada smo u procesu odabira inicijativa s potencijalom za privlačenje turista koji će povezati prirodne ljepote, ruralne resurse i lokalnu gastronomiju, ” objasnio je Marić.

Tokom današnjeg događaja izloženi su proizvodi iz košarice tipičnih poljoprivrednih proizvoda iz Blidinja.

IZVORBusiness Magazin
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here