Industrija namještaja u BiH sve više bilježi pozitivne rezultate, a bosanskohercegovački namještaj može se naći u cijeloj Evropi. Zahvaljujući upornosti bh. poduzetnika BiH je od zemlje izvoznice trupaca postala zemlja prepoznatljiva po kvalitetno dizajniranom i proizvedenom namještaju. Jedna takva kompanije, koja je svojim radom, trudom i zalagnjem uspjela izgraditi jak brend je Ećo Company iz Sarajeva. Njihova priča počinje prije 16 godina, tačnije 2002., kada je kompanija osnovana. U početku je to bila radionica za trgovinu namještajem sa tri-četiri uposlenika, da bi pet godina kasnije počeli sa razvijanjem dizajnerske linije pod brendom Inside. Cilj koji su sebi tada zacrtali bio je proizvodnja ne bilo kakvog, nego visokokvalitetnog dizajniranog namještaja. Danas, namještaj pod brendom Inside, osim u BiH, upotpunjuje enterijere u Njemačkoj, Švicarskoj, Austriji, Hrvatskoj i Crnoj Gori.

Korak ispred svih

„Zahvaljujući konstantnom ulaganju u savremene mašine i educiranje zaposlenih, brend Inside uspio se održati na bh. tržištu kontinuiranim kvalitetom proizvoda i usluge, koja je uvijek bila korak ispred svih. Potvrda kvalitete i vrhunske usluge su i lojalni klijenti“, za Business magazine kaže Suad Ećo, osnivač i direktor ove uspješne kompanije.

Brend Inside je svojim modernim dizajnom i funkcionalnim rješenjima u opremanju kompletnih enterijera uspostavio novi koncept usluge. Tajna uspjeha ovog brenda, kako Ećo ističe, leži u konstantnoj težnji za postizanjem najvišeg stepena kvalitete proizvoda i jedinstvenom dizajnu, baziranom na finoj završnoj obradi ručnim radom. Upravo je ovo uticalo da brend Inside postane prepoznatljiv na bh. tržištu, a poslužilo je i kao dobra osnova za rast na inozemnom tržištu.

„Naša je konkurentska prednost što uspijevamo adekvatno odgovoriti na sve zahtjeve kupaca, jer barem 50 posto pozicija u okviru jednog projekta podrazumijeva nove komade namještaja, koji uključuju i proces razvoja i izrade prototipova. Sve ove aktivnosti uspijevamo uklopiti u vremenski okvir od pet do šest sedmica, koji je i realan za usaglašavanje i opremanje jednog kompletnog enterijera“, objašnjava Ećo.

U okviru ove kompanije djeluju Fabrika namještaja i Inside design studio, a upošljavaju oko 100 zaposlenika i sarađuju sa oko 50 kooperanata. U Inside design studiu radi sedam senior arhitekata/dizajnera enterijera, koji u koordinaciji sa klijentima rade na planiranju i razvoju projekata opremanja kompletnih enterijera za privatna lica, ali i komercijalnih projekata koji podrazumijevaju opremanje poslovnih prostora, hotela, ugostiteljskih objekata i slično. Također, implementiraju i serijske projekte koji se rade uglavnom za inozemna tržišta.

Fokus rada kompanije je na enterijerskom opremanju, gdje zaključuju direktne ugovore sa ozbiljnim investitorima, dok je na bh. tržištu velika potražnja za njihovim namještajem od strane arapskih investitori koji u BiH grade velika naselja i nekoliko hotelskih koncerna.

„ Ove godine smo se tehnološki zaokružili kroz nove mašine, a bio je veliki izazov osposobiti radnike za rad na njima. Ono što je veoma bitno jeste da smo izgradili dobru infrastrukturu, fabriku površine 6.000 metara kvadratnih koju smo tehnološki opremili i spremni smo odgovoriti na sve zahtjeve evropskog i domaćeg tržišta“, dodaje Ećo.

Zahvaljujući kontinuiranom ulaganju u proizvodne procese i svoje uposlenike, kompanija Ećo je na domaćem tržištu zabilježila rast od 15 posto, dok je izvoz povećan za 30 posto u poređenju sa prethodnim godinama. Također, broj zaposlenih porastao je za oko 15 posto.

Sistem „ključ u ruke“

Kompanija svojim klijentima nudi uslugu opremanja enterijera po sistemu „ključ u ruke“, što znači da u svom proizvodnom asortimanu imaju sve proizvode koji su potrebni jednom savremenom enterijeru- od tapaciranog do pločastog namještaja, koji uključuje izradu kuhinja po mjeri, trpezarija, plakara, dnevnih, dječijih, spavaćih i radnih soba.

A da bi olakšali svojim klijentima koji zbog nedostatka vremena ili udaljenosti nisu u mogućnosi lično posjetiti izložbeno- prodajni salon namještaja Inside u Sarajevu, prva su kompanija u regiji koja je uvela uslugu Distance interior furnishing -Opremanje enterijera na daljinu. Naime, kompanija na raspolaganje stavlja svoje arhitekte/dizajnere enterijera, sa kojima klijenti putem savremenih sredstava komunikacije, uz profesionalan pristup, komunikaciju i fleksibilnost u radu definiraju plan izvedbe projekta.

„To je posljednji u nizu noviteta u okviru kojeg svojim klijentima nudimo opremanje kompletnih enterijera na daljinu, vodeći računa o njihovim potrebama i željama, kako bi kreirali optimalno rješenje za uređenje enterijera“, dodaje Ećo.

Inače, koncept poslovanja kompanije bazira se na dugoročnom planiranju i strateškom pozicioniranju na tržištu. U industriji namještaja, s ponosom mogu reći da su jedan od najvećih ulagača u istraživanje, razvoj i proizvodnju.

„Etika i integritet su dvije vrijednosti koje nas vode kroz poslovanje i dio su našeg Inside – Furniture&Interior Design kodeksa. Zadovoljstvo naših kupaca osnova je lojalnosti Inside kompanije. Program uređenja privatnih i javnih prostora u sedam koraka-7K, koji uključuje sve faze, na jednostavan način klijentima prikazuje koje aktivnosti su obuhvaćene u toku izvedbe jednog projekta. Time se svakoj aktivnosti daje određeni vremenski rok za izvedbu, čime u konačnici dobijamo sveukupnu dinamiku za izvedbu jednog projekta kompletnog opremanja enterijera“, objašnjava Ećo.

Planovi za naredni period usmjereni su na posjete sajmovima namještaja, koji su se pokazali od izuzetne važnosti za bh. privredne subjekte iz oblasti drvne industrije, a pripremaju i novu kolekciju namještaja za 2019. godinu.

„Trudimo se pratiti svjetske trendove i biti ukorak sa svjetskim tržištem i proizvođačima namještaja, kako bi svojim klijentima mogli ponuditi unikatan, funkcionalan i moderan dizajn“, dodaje ovaj uspješni poduzetnik.

Podrška mladima kroz edukaciju

Dok se mnoge bh. kompanije žale na nedostatak kvalificirane radne snage i manjkavosti obrazovnog sistema, kompanija Ećo odlučila je uzeti stvar u svoje ruke te ne samo za svoje nego i za potrebe drugih kompanija educirati kadar koji im je potreban. Jedna su od rijetkih  kompanija koja pruža priliku mladima, dajući  mogućnost učenicima i studentima završnih godina da odrade praktičnu nastavu u ovoj kompaniji. Prije četiri godine u saradnji sa Švicarskom agencijom za razvoj i saradnju SDC i projektom Prilika Plus pokrenuli su  Edukativni centar Format.

Centar Format specijaliziran je za edukaciju, razvoj i primjenu znanja i kompetencija u dizajnu i tehnologiji u industriji namještaja. Ećo Company s Formatom želi educirati kadar kako bi izgradio kvalitetan tim zaposlenika sa primijenjenim znanjem i vještinama, ali isto tako pružiti potporu drvnoj industriji Bosne i Hercegovine kroz edukaciju zaposlenika i drugih kompanija. Profili kadra koje Format želi educirati su dizajneri, arhitekti, CNC programeri, CNC operateri, tehnolozi, stolari, tapetari, krojači, lakireri“, ističe Ećo.

Za tri godine kroz program obuke prošlo je oko 300 osoba, a što je najvažnije, 90 posto njih je i pronašlo zaposlenje.

„Imamo svojih 30 obučenih ljudi, na što smo veoma ponosni. Putem ovog projekta educiran je srednji i viši menadžment domaćih kompanija na Fakultetu za tehnologiju i obradu drveta u Bernu, Švicarska. Oko 60 polaznika iz raznih kompanija iz BiH i Srbije poslano je na edukaciju u Bern. Radili smo uvezivanje s fakultetima i srednjim školama za praktičnu nastavu, tako da smo i tu napravili dobar rezultat. Mi kao firma išli smo logikom da pokušamo dati neka rješenja kada je u pitanju zapošljavanje mladih i da firme dođu do kvalitetnog kadra“, naglašava Ećo, koji podržava dualni sistem obrazovanja.

 

 

PREKOMirela Haskić
IZVORBusiness Magazin
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here