Kompanija Amko komerc osnovana je 1995. godine, kada je osnivač i vlasnik kompanije Muamer Aleta pokrenuo trgovinu namalo otvorivši dvije trgovine. Početna vizionarska ideja bila je širenje distributivne i maloprodajne mreže, no u ovom poduhvatu otišlo se korak dalje. Od te dvije trgovine i svega nekoliko zaposlenih, Aleta je uspio izgraditi uspješnu kompaniju koja broji 84 maloprodajna objekta i postati jedan od vodećih lanaca trgovina u BiH.

„Uspjeh je da smo doživjeli 23 godine i da smo uspjeli opstati u ovakvom društvu. Ideja je bila, u tako porušenoj zemlji, da čovjek, prije svega, zaradi sebi plaću, da može obezbijediti normalan život. Kao dijete bavio sam se  trgovinom i to je ono što sam znao raditi. Kada je rat stao moralo se krenuti od početka. Odlučio sam se za trgovinu. Neki moji prijatelji otišli su u politiku, neki su ostali u vojsci, neki su tražili posao u državnim kompanijama da bi obezbijedili egzistenciju. Ja sam odlučio sam uzeti sudbinu u svoje ruke“, za Business magazine kaže Muamer Aleta, direktor i osnivač kompanije.

Ipak, osnovati i graditi kompaniju u postratnom periodu nije bilo lako. Na tom putu ka uspjehu bilo je dosta izazova koje su uspješno prevazišli te je zahvaljujući upornosti i trudu kako rukovodstva tako i uposlenika izgrađen Amko kao jedan jak bh. brand.

„Bitno je pametno ulagati u ostvarenje ciljeva, gledati dugoročno, jer trenutačno je možda teško, ali svako današnje iskustvo može pomoći u budućnosti. U poslovnom svijetu izloženi smo konstantnim tržišnim izazovima. Svaki izazov stvara i određene prilike, a u biznisu treba znati kad i na koji način “povući” pravi potez. Upravo i najveći izazov tokom stvaranja i razvoja brenda bio je prepoznati trenutne potrebe tržišta te pravovremeno na njih odgovoriti“, objašnjava Aleta.

Danas je Amko omiljeno mjesto za kupovinu bh. građana, a svojom prodajnom mrežom, kvalitetnom uslugom i pažljivo biranim asortimanom sa naglaskom na domaće proizvode postao je prepoznatljiv bh. brend. Svih ovih godina, zadovoljstvo kupca je u središtu poslovanja kompanije.

„Pune 23 godine zajedno sa mojim uposlenicima ulažemo u razvoj brenda Amko komerc. U središtu našeg poslovanja su naši kupci. Tokom razvoja i širenja maloprodajne mreže konstantno smo osluškivali potrebe i želje kupaca te našu strategiju na osnovu toga i kreirali. Razvojem tržišta te potreba i želja naših kupaca mi smo našu ponudu i usluge u potpunosti prilagodili njima. U našim trgovinama ne prodajemo samo proizvode, već kompletan ugođaj kupovine“, dodaje Aleta.

Širenje maloprodajne mreže

Veliki uspjeh kompanija Amko komerc ostvarila je 2006. godine kada je procesom privatizacije preuzela Trgovinsko preduzeće Marketi, a šest godina kasnije preuzimaju i većinski vlasnički paket dionica kompanije Dobrinja d.d. čime su proširili maloprodajnu mrežu. U momentu privatizacije, TD Marketi bilo je na koljenima.

„Nekadašnji uspješan sarajevski lanac trgovina u momentu privatizacije poslovao je sa velikim gubicima, a radnicima godinama nisu uplaćivani doprinosi i lični dohodak. Nakon privatizacije i velikih ulaganja Amko komerca, preduzeće TD Marketi konačno staje na noge. Do današnjeg dana Amko komerc je uložio više od  deset miliona KM u nabavku nove opreme, izgradnju infrastrukture i modernizaciju objekata. Od nekadašnjeg preduzeća koje je bilo pred stečajem, danas je TD Marketi izraslo u respektabilnu kompaniju koja nastavlja sa investicijama i širenjem maloprodajne mreže. Uprkos krizi koja potresa našu privredu, sve većem broju kompanija koje se nalaze u poteškoćama ili propadaju, TD Marketi dokaz je da se u Bosni i Hercegovini ipak mogu provesti uspješne privatizacije“, ističe Aleta.

Osim bogate ponude proizvoda, kojim žele oplemeniti sve potrebe kupaca na tržištu, cilj ove kompanije je da svakom novom lokacijom budu bliže kupcima.

„Naši marketi su blizu kupcima u naseljenim mjestima što im itekako olakšava svakodnevnu kupovinu. Amko komerc broji 84 maloprodajna objekta.  Pristuni smo na području Sarajeva, Ilijaša, Hadžića, Pazarića, Mostara, Konjica i Jablanice“, dodaje Aleta.

Amko komerc broji oko 750 uposlenika od čega je 85 posto trgovaca s obzirom na osnovnu djelatnost kompanije. Posebno su ponosni na činjenicu da su jedna od kompanija koja rado pruža šansu mladim kadrovima, čime omogućavaju i osobama bez radnog iskustva da se zaposle i osposobe za samostalan rad u struci. Osim toga, u kompaniji se cijeni rad i trud svakog zaposlenika koji je i adekvatno nagrađen.

„Naša najveća snaga jesu naši zaposlenici. Za dobre poslovne rezultate morate imati dobar tim, saradnike koji su posvećeni kompaniji, koji su motivirani i usmjereni ka istom cilju.  Doprinos svakog od zaposlenika ugrađen je u rezultate i uspjehe kompanije, što mi kao poslodavac cijenimo i nagrađujemo“, kaže Aleta.

 

Podrška domaćim proizvodima

A da bi ostali na vrhu, potrebno je kontinuirano raditi i usavršavati brend. S obzirom na stalne promjene na tržištu, strategija ove kompanije usmjerena je na kontinuiranu modernizaciju trgovina, za što su u proteklim godinama poslovanja uložena značajna sredstva.

Na pitanje šta je to što ih izdvaja od mnoštva drugih brendova, Aleta ističe da iza svakog  jakog brenda stoje još jači ljudi te da je upravo to njihova zvijezda vodilja i ono što ih izdvaja u mnoštvu drugih sličnih kompanija. Međutim, ono što Amko posebno izdvaja od drugih jeste i podrška bh. proizvođačima

„Od nastanka kompanije pa do danas uvijek smo davali punu podršku našim domaćim kompanijama, bosanskohercegovačkim proizvođačima koji stvaraju nove vrijednosti.  Često smo bili upravo mi ti koji su prvi distribuirali nove proizvode do krajnjih potrošača i na taj način zajedno sa našim domaćim poslovnim partnerima doprinijeli izgradnji bh. brendova. Potrošači prepoznaju prave vrijedosti, a naša najveća nagrada jeste zadovoljan kupac koji se iz dana u dan vraća u naše trgovine“, naglašava Aleta.

Pored zadovoljstva kupaca, veliku satisfakciju im predstavlja i to što su prepoznati kao  kompanija koja uredno izmiruje obaveze prema svojim uposlenicima, poslovnim partnerima i državi te činjenica da su uspjeli opstati u ovakvim uslovima. Naravno, planiraju da ovakvim tempom nastave i u budućnosti te da prošire mrežu svojih trgovina.

„Planiramo širenje na područje cijele BiH, ali kontrolirano u skladu sa mogućnostima i potrebama tržišta. Uskoro u Jablanici otvaramo još jedan prodajni objekat Amko komerca, a do kraja godine u sarajevskom naselju Osijek. U 2019. godini planiramo nekoliko investicijskih projekata, što će svakako doprinijeti i novim zapošljavanjima. Za sada možemo najaviti jedan objekat u Visokom, nove objekte u Sarajevu i Mostaru. Nastavljamo i sa investiranjem u renoviranje i adaptaciju postojeće maloprodajne mreže, a sve s ciljem poboljšanja ugođaja kupovine“, kaže ovaj uspješni poduzetnik.

Ulaganje u mlade kadrove

U okviru svog koncepta društveno odgovornog poslovanja, kao svakodnevni zadatak kompanija je postavila ispravan odnos prema zaposlenicima, poslovnim partnerima, kupcima te odgovorno poslovanje u svim poslovnim procesima i njihov pozitivan utjecaj na zajednicu i okoliš.

Tokom svih ovih godina kompanija Amko komerc podržala je brojne institucije, udruženja, sportske i druge kolektive, a svakako će s ovim aktivnostima nastaviti i u godinama koje dolaze.

„Nastojimo mladim i talentovanim ljudima obezbijediti uslove i ambijent u kojima će moći da razvijaju svoje talente, znanja i sposobnosti- uključeni smo i u niz društvenih projekata putem kojih podupiremo lokalnu zajednicu. Posebnu pažnju uvijek smo posvećivali obrazovanju mladih, promociji sporta i kulture. Naš program društvene odgovornosti  usko je povezan s temeljnim poslom kojim se kompanija bavi. Jedan od takvih primjera jeste organizacija programa kojima naše zaposlenike podstičemo da mentoriraju srednjoškolcima u prodajnim vještinama u maloprodaji te im time pružamo mogućnost sticanja praktičnog znanja i iskustva iz oblasti za koju se edukuju. Ulaganje u mlade kadrove je budućnost naše zemlje“ dodaje Aleta.

Amko komerc ocjenjuje sebe:

-Kvalitet =  5

-Odgovornost prema poslu i poštovanje saradnika =  5

-Marketing =  5

-Imidž =  5

-Odnosi s medijima =  5

-Zadovoljstvo i komunikacija s kupcima/korisnicima =  5

 

PREKOMirela Haskić
IZVORBusiness Magazin
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here