Burst Media distribuira medijske sadržaje iz cijelog svijeta

Projekat je zamišljen da funkcionira kao medijska agencija koja zahvaljujući mreži kontakata prikuplja sadržaje iz čitavog svijeta te ih distribuira medijima čime olakšava njihov rad i štedi finansijska sredstva.

936

U posljednje vrijeme sve više mladih, kreativnih ljudi u BiH okreće se poduzetništvu i na tržištu nude inovativna rješenja, koja ih izdvajaju od konkurencije i imaju potencijal da prerastu u uspješne biznise. Tim putem krenuli su i Kenan Hodžić, student prve godine Ekonomskog fakulteta i Adi Smajić, student prve godine Elektrotehničkog fakulteta Univerziteta u Sarajevu. Njihov projekat nosi naziv Burst Media, a zamišljen je da radi kao medijska agencija koja se bavi prikupljanjem i distribucijom medijskog sadržaja i priča vezanih za trenutne i buduće vijesti lokalnog ili globalnog karaktera, prvenstveno s područja gdje tv kuće, web portali i drugi mediji nemaju pristup u realnom vremenu.

Materijale bi dobijali preko svojih resursa i plan je da svaka osoba u budućnosti ima mogućnost da svoj proizvod jednostavno proslijedi na njihovu adresu. To bi se realiziralo preko web portala, Android ili iOS aplikacije ili čak na ličnoj osnovi. Nakon dobijanja materijala, tim Burst Medie analizira sadržaj, provjerava njegovu vjerodostojnost, obrađuje i sprema gotov proizvod, a nakon toga poziva zainteresirane klijente. Cilj rada ove agencije je transparentnost vijesti i mogućnost da ih svako može pisati i dati svoj pogled na određena dešavanja u svijetu.

E-mail koji je sve pokrenuo

„Naš glavni adut i razlika od konkurencije je to što imamo više od stotinu svojih kontakata na Bliskom istoku, u kriznim i zaraćenim područjima koja su teško pristupačna medijima i drugim medijskim agencijama“, za Business magazine kaže Kenan Hodžić.

Prilikom kreiranja svoje ideje pošli su od činjenica da prosječna medijska agencija ne posjeduje dovoljno ljudskih resursa koji će efikasno raditi u realnom vremenu, gdje se takmiče s hiljade konkurenata. S obzirom na to da prenošenje informacija iz svijeta predstavlja finansijski trošak za medije, upravo bi putem Burst Medie taj posao bio olakšan s obzirom na to da već imaju izgrađenu mrežu širom svijeta, od običnog građanina, do osoba na visokim funkcijama.

Ideja za ovaj projekat došla je od Adija Smajića koji se i tokom srednje škole trudio da bude aktivan u nekoliko različitih projekata i sekcija koji su za cilj imali poboljšanje stanja u društvu. Ubrzo je shvatio da većina takvih organizacija nema mnogo uticaja jer, kako kaže, nisu bili u stanju da pokrenu mase ljudi. Bavljenje sportom omogućilo mu je da upozna ljude iz cijelog svijeta. Sve je počelo 2013. godine, kada je na Bliskom istoku kulminiralo tzv. Arapsko proljeće.

„Ne bih o tome uopće ni razmišljao da mi se jednog dana nije javio prijatelj sa kojim se nisam čuo sigurno tri-četiri godine, sa zahtjevom koji je napisan u tolikoj žurbi da sam jedva shvatio šta želi od mene.

U e-mailu je pisalo: Zdravo Adi, nismo se dugo vidjeli, kako si, ne znam da li pratiš vijesti ali ovdje se internet gasi svaki dan. Imam nekoliko snimaka, pogledaj i pokušaj ih poslati nekome ko želi emitovati, ne tražim ništa zauzvrat.

Nisam znao ni šta mogu očekivati, a kamoli šta dalje raditi. Našao sam desetak e-mail adresa poznatih evropskih TV kuća i samo sam im proslijedio sve snimke koji su bili u mom google drive folderu. Nakon samo dva sata, od pola sam dobio odgovor u kome se nalazilo

više od 50 pitanja, gdje je snimljeno, kad, od koga, koji je prijevod, šta predstavlja određena stvar na snimku itd“, objašnjava Smajić.

Ovaj e-mail bio je pokretač. Od tog momenta Smajić počinje da čita i uči kako raditi sa medijskim sadržajem u realnom vremenu. Kako je vrijeme odmicalo, sve više i više prijatelja stupa u kontakt s njim, a u isto vrijeme je preko njih dolazio do drugih osoba, od jedne nastalo je deset, od tih deset novih deset itd.

„Nakon toga sam uključio svog prijatelja Hodžića da radi sa mnom i da pokušamo od ovoga stvarno pokrenuti nešto konkretno te otvoriti kompaniju koja bi bila specijalizirana za prikupljanje medijskog sadržaja od običnih ljudi i distribucije medijima. Tako je nastala ideja za Burst Media. Već godinu dana to razvijamo i od ideje je nastao projekat sa kojim smo se priključili Fondaciji Mozaik i Innovation Challengeu Ekonomskog fakulteta Sarajevo. Sada smo u fazi traženja investitora da se sve može konkretno pokrenuti“, ističe Smajić.

Kreiranje biznis plana

Hodžić kaže da im je najveća poteškoća bila stavljanje ideje na papir, tačnije pravljenje konkretnog biznis plana, jer im je do tad sve bilo u glavi.

„Tu nam je najviše pomogla Fondacija Mozaik. Dali su nam upute kako da svoju ideju stavimo na papir i napravimo svoj biznis plan. Oni su bili od krucijalne pomoći u našem razvijanju ideje“, dodaje Hodžić.

Da bi Burst Media prerasla u uspješan biznis, ovim mladim ljudim nedostaje kapital.

“Dosta toga je već razvijeno i spremno za rad, no ipak nam treba početna investicija prvenstveno za razvijanje aplikacije i web portala, marketinga i još nekih detalja”, dodaje Smajić

Bitno je naglasiti da njihova usluga nije geografski ograničena jer bi se sve odvijalo online, preko web portala i aplikacija, bilo bi dostupno na više svjetskih jezika i omogućilo bi svima koji imaju pristup internetu da koriste njihove usluge. Veoma važna stvar u čitavom funkcioniranju Burst Media je to što ona pruža priliku i ljudima koji im šalju materijale da zarade. Naime, zamišljeno je da sistem funkcionira na način da nakon dobijanja materijala, tim Burst Medie obrađuje taj materijal, proslijedi medijima po određenoj cijeni, a nakon naplate svoje usluge, dio novca ide i samom pošiljaocu materijala. Ovo otvara mogućnost da osim vlastite finansijske koristi obezbijede zaradu i za svoje saradnike.

Prvo mjesto na Innovation Challengeu

Sa svojim projektom učestvovali su na Innovation Challengeu održanom početkom maja u okviru Sarajevo Innovation Summita. Na ovom takmičenju osvojili su prvo mjesto.

“Učešće se sastojalo od razvijanja biznis plakata koji predstavlja nas i našu ideju te pomoći profesora i asistenata sa Ekonomskog fakulteta Sarajevo. Oni su nam davali upute i pomoć tokom razvijanja i taj proces trajao je nešto manje od mjesec dana, u toku kojeg smo završili naš plakat i predstavili ga tokom Sarajevo Innovation Summita”,  kaže Hodžić.

Smajić dodaje da im je ovo takmičenje i mentorstvo pomoglo da svoj plan usavrše i nauče kako da se još bolje predstave ozbiljnim, zainteresiranim ljudima za njihov projekat i svima ostalima koji će o njima čuti prvi put.

PREKOMirela Haskić
IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here