Nedavnom studijom pokazalo se da bi 71 posto milenijalaca (osoba koje su rođene između 1982. i 2004. godine) radije išlo zubaru nego u banku. Upravo su milenijalci novi izazov s kojim se suočava bankarska industrija u cijelom svijetu. Prema njihovu mišljenju, banke su neugodna, zastrašujuća mjesta s odbojnom monumentalnom arhitekturom i zaštitarima. Bankarstvo se sporo prilagođava potrebama mladih u smislu ponude proizvoda koje mladi stvarno trebaju i žele, ali je Addiko Bank express u ljubljanskom trgovačkom centru BTC otvorena prije dvije godine dobar primjer kako se bankarske usluge maksimalno mogu prilagoditi savremenim potrebama klijenta.

Kredit u minuti

Dok se danas u jednoj minuti na internetu desi čak 3,7 miliona pretraživanja na Googleu, na Facebook se ulogira 973.000  korisnika, istovremeno se pošalje i 25.000 GIFova preko Facebook Messengera, objavi 481.000 tweetova, pošalje 187 miliona e-mailova, stvori 2,4 miliona snapova i objavi 174.000 fotografija na Instagramu, pogleda nevjerojatnih 4,3 miliona videa na YouTubeu i pogleda više od 266.000 sati Netflix programa, potroši čak 862.823 dolara u online-kupovini, a s Google Play i AppStorea preuzmu 375.000 aplikacija – ogroman je jaz između onoga što korisnici očekuju od banaka i onoga što banke uglavnom nude.  Addiko banka to je prepoznala kada je prije nekoliko godina krenula u veliku digitalnu transformaciju poslovanja i promjenu paradigme kako u načinu komunikacije interno, tako i prema van, proširenja partnerstava i na kraju nove usluge i novih proizvoda.

Jedinstvena Addiko Bank express poslovnica u Ljubljani već godinu i po dana predstavlja u potpunosti digitalni koncept koji klijentima banke i onima koji to nisu nudi da samostalno (ili uz pomoć osoblja kada je to baš potrebno) poduzmu sve potrebne korake za ostvarivanje potrošačkog kredita nakon čega ga na potpuno automatiziranom središnjem uređaju i realiziraju. Addikova Express poslovnica kao jedinstvena mogućnost na slovenskom tržištu omogućava i automatski ”polog” gotovine i plaćanje do 50 računa.

Neovisno o tome jesu li klijenti Addiko banke ili nisu, milenijalcima koji očekuju usluge prilagođene upravo njima, brže i jednostavnije od onoga što se trenutno nudi na tržištu bankarskih usluga, Addikova usluga potrošačkih kredita ide naruku, jer na bankomatu potpuno samostalno mogu podići kredit do 7.000 eura.

Nakon samostalnog (ili uz pomoć bankara) unošenja ličnih podataka, broja telefona, zaposlenja i slično na vanjskom kompjuteru, za samo pet minuta koliko je potrebno za obradu kredita klijent dobija informaciju da li će mu kredit biti odobren ili ne -a onda nakon dodatne obrade na drugom kompjuteru dobija i informacije koliki će biti troškovi odobrenog kredita i njegova mjesečna obaveza, a nakon potpisivanja ispisanog ugovora klijent može podići iznos kredita koji mu je odobren u maksimalnom iznosu 5.000 eura na bankomatu i ostatak od 2.000 eura u banci.

Također, sve ovo moguće je u radno vrijeme ljubljanskog trgovačkog centra BTC svakako neuobičajenog za bankarske usluge koje tradicionalno rade do 16 sati popodne, pa je Express poslovnica otvorila mogućnost da zaposleni ljudi lakše isplaniraju svoje vrijeme za odlazak u poslovnicu banke.

Rast učetverostručen

Veliki iskorak koji je Addiko banka provela u domenu brzih, malih potrošačkih kredita donio je ovoj banci 400 posto rasta, odnosno broj plasiranih kredita u segmentu potrošačkih kredita je učetverostručen.

“Od ostvarenih plasmana stanovništvu u 2017. godini u Sloveniji, više od 90 posto došlo je kroz male kredite ili preko digitalnih kanala, pri čemu je preko digitalnih kanala ostvarena barem trećina kredita”, rekao je Matej Beguš zadužen za korporativne komunikacije u Addiko Bank Slovenija, naglasivši da je veoma mali procenat onih koji svoje kredite ne plaćaju i s kojima se treba baviti.

Sistem koji se bazira na klijentima koji imaju dobru kreditnu historiju pokazao se efikasnim, obzirom da je broj klijenata koji kasne sa otplatom ovih kredita veoma mali.

“Za mali potrošački kredit u Express poslovnici tražimo tek osnovne podatke koji se provjeravaju preko Centralnog registra u Sloveniji. Idemo na pretpostavku da je neko već imao kredit, da je otplaćivao taj kredit, da nema blokada iz prošlosti”, rekao je Beguš.

Od ukupno 18 poslovnica u svim većim gradovima u Sloveniji, samo poslovnica u ljubljanskom BTC centru u potpunosti je digitalizirana, a postoje i četiri koje su u međuvremenu modernizirane i nude kombiniranu tradicionalnu i digitalnu opciju te su klijenti u mogućnosti da biraju. Naime, iako se u domenu potrošačkih kredita za koje nije potrebno mnogo dokumentacije sve više koriste digitalni kanali, drugi krediti poput stambenih ipak zahtijevaju više dokumentacije i klasični razgovor s bankarom u kojeg imaju povjerenje.

“Najteže će se na digitalne usluge prebaciti stambeni krediti, oni su kompleksna stvar i nije opcija plasirati ih preko digitale”, rekao je Beguš.

Bankarstvo je plodno tlo za poremećaje koje uzrokuju milenijalci i ostali poznavatelji napredne tehnologije koje nije briga za bankarske regulatore. Milenijalcima je korištenje mobitela prirodno i većinu sadržaja konzumiraju putem tableta i pametnih telefona.

Pa, ipak, online rješenje sklapanja kredita bez ikakvog odlaska u banku, preko personalnog računara ili mobitela još uvijek nije moguće ni u Sloveniji.

Addiko banka ima razvijenu tehnologiju  za online otvaranje kredita, ali zakonsko rješenja u Sloveniji još uvijek ne dozvoljava korištenje elektronskog potpisa i elektronsku identifikaciju za potpisivanje kreditnog ugovora. Tek odnedavno je u procesu usvajanja zakon koji æe dozvoliti identifikaciju pojedinca preko nekog digitalnog medija. Tada će biti moguće preko video veze identificirati osobu, bez dolaska u poslovnicu. Video identifikacija je  veoma kompleksna i zahtjeva kompleksniji pristup”, rekao je Beguš.

 

 

 

PREKOMaja Hadžić
IZVORBusiness Magazin
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here