Obavještavajući domaću javnost o rezultatima londonskog Samita premijera zapadnog Balkana, održanog u drugoj sedmici jula, Vijeće ministara BiH slavodobitno je objavilo da je “Bosna i Hercegovina dobila 275 miliona eura za tri infrastrukturna projekta“.

“BiH je na Samitu kandidirala tri projekta ukupne vrijednosti 275 miliona eura i sva tri su dobila podršku Evropske komisije.

Na Koridoru Vc u sekcijama Tarčin – Konjic i Buna – Počitelj ukupne vrijednosti 150 miliona eura i jedan projekat tehničke pomoći na Koridoru Vc u iznosu od 125 miliona eura. BiH je dobila i grant sredstva u iznosu od pet miliona eura i 38 miliona eura“, saopćeno je iz Vijeća ministara, bez dodatnih pojašnjenja o tome pod kojim uslovima su odobrena nevedena sredstva, kada će taj novac biti operativan i u šta tačno će biti uložen, finansiranje kojih konkretnih radova podrazumijeva 150 miliona eura za Koridor Vc u sekcijama Tarčin – Konjic i Buna – Počitelj, kada će ti radovi početi i biti okončani,  šta konkretno podrzumijeva “projekt tehničke pomoći na Koridoru Vc“, kakvi su kreditni rokovi i kamate, na šta se konkretno odnose grantovi…

No, kako se ispostavilo, ti detalji u vezi sa novim kreditima za autoput su izostali iz jednostavnog razlog što o njima ništa ne znaju ni u nadležnim bh. institucijama, jer, kako su nam rekli u državnom Ministarstvu komunikacija i prometa, “informacije o tome ima samo ministar Ismir Jusko, koji je na godišnjem odmoru, a niko od njegovih pomoćnika ne zna ništa o sredstvima odobrenim u Londonu“.

S obzirom na navedeno, čini se da je najbliže istini pojašnjenje iz Ministarstva saobraćaja i veza Republike Srpske, koje nam je dato u okviru odgovora na pitanje zbog čega u Londonu nije bilo kandidiranih projekata koji se odnosi na dio autoputa koji se gradi na teritoriji tog entiteta.

“Ministarstvo nema zvanične informacije o tome sa kojim projektima je delegacija BiH otišla na samit u Londonu i sve podatke kojima raspolažemo saznali smo iz medija. Takođe, ono što smo nezvanično saznali, jeste da je riječ o projektima koji su odboreni kroz ranije investicione cikluse i da je ovdje vjerovatno riječ o tome da su sredstva za njih postala operativna, te je iskorištena prilika da se ti projekti ispromovišu“, konstatirali su iz Ministarstva u izjavi za Business Magazine, pritom podsjećajući da su na prošlogodišnjem samitu u Trstu, u sklopu Investicionog okvira za zapadni Balkan (WBIF), odobrena grant sredstva za izgradnju autputa na Koridoru Vc kroz RS.

“Direktor Javnog preduzeća Autoputevi Republike Srpske Dušan Topić i direktorica Odjeljenja za transport Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) Sju Baret još 27. decembra 2017. godine u Banjoj Luci potpisali su ugovor o odobrenju kreditnih sredstava za izgradnju prve faze Koridora Vc kroz RS (dionica Johovac – Rudanka), u iznosu od 70 miliona eura.

Međutim, još uvijek čekamo na ratifikaciju ovog ugovora u institucijama BiH, zbog čega ova sredstva još nisu operativna i ne možemo započeti realizaciju projekta“, napomenuli su iz Ministarstva.

Kako su dodali, Ministarstvo i Autoputevi RS rade i na pripremi aplikacije za kreditna i grant sredstva za drugu fazu Koridora Vc kroz manji bh. entitet

“Takođe, na nedavno održanom Samitu Kina+16 u Sofiji, enititetski ministar saobraćaja i veza Neđo Trninić i direktor Autoputeva Dušan Topić sa predstavnicima kineskih kompanija Sinochem Capital Co. Ltd. i China Orient Asset Management (International) Holding Limited potpisali su Protokol o saradnji u vezi sa projektom autoputa Doboj –  Vukosavlje (dio koridora Vc kroz RS) i autoputa Vukosavlje – Brčko kao dijela mreže autoputeva na teritoriji Republike Srpske. Tim protokolom kineski partneri obavezali su se da će Vladi RS najkasnije do 5. septembra 2018. godine dostaviti ponudu za razvoj tog projekta putem koncesije“, precizirali su iz Ministarstva.

 

 

IZVORBusiness Magazin
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here