Samo nekoliko mjeseci nakon predstavljanja radikalne limuzine, PEUGEOT predstavlja karavansku inačicu novog PEUGEOT 508. Korjenita promjena. Novi PEUGEOT 508 SW ruši dizajnerske kodove na iznimno konkurentnom tržištu karavana D-segmenta, a nadahnuće je pronašao u svijetu tzv. shooting break automobila.

Novi PEUGEOT 508 SW krasi oštar dizajn niske i dinamične siluete. Stvara savršenu ravnotežu između sportske elegancije i praktičnosti, pružajući zavidnu količinu prostora za putnike te velik prtljažnik kojem se lako pristupa. Unutrašnjost se odlikuje najnovijom generacijom PEUGEOT i-Cockpita, a malim krugom okretanja snalazi se u najrazličitijim okruženjima – od gradskih ulica do autoceste. Prepoznatljiva odlika DNK-a Marke, izvrstan pogonski sklop, spaja vrhunske vozne osobine i savršenu kontrolu naginjanja karoserije. Automobil osmišljen da pruži vrhunske performanse, sigurnost i udobnost obećava užitak u intenzivnom doživljaju vožnje.

Segment u kojem dominiraju karavani

D-segment u Europi predstavlja tržište od 1.400.000 vozila. U posljednjih deset godina, karavani čine većinu tog segmenta unatoč stalnom dolasku novih vozila i linija automobila, ponajprije SUV-ova. U Europi je svako treće vozilo prodano u D-segmentu karavan.

Taj segment uključuje tradicionalne velike karavane, od čega većinu čine mainstream proizvođači i premium ponuda koja spaja praktičnost karavana s dinamičnim dizajnom.

PEUGEOT ima jasan i nedvosmislen cilj: stvoriti predmet želja i srušiti dizajnerske kodove mišićavim automobilom modernog izgleda kakve su dosad nudili samo premium proizvođači.

Dizajn koji oduzima dah

Marka je oduvijek dizajnirala karavane na temelju limuzina, kao što je PEUGEOT 504, stvoren prije 50 godina. Tako i novi PEUGEOT 508 SW krase svi upečatljivi elementi dizajna radikalne limuzine. Nove proporcije daju mu iznimno dinamičan oblik.

Zahvaljujući funkcionalnim krovnim nosačima koji izgledom odgovaraju dizajnu automobila, karavan je gotovo jednako nizak kao i limuzina; samo 1,42 m. To je gotovo šest cm manje od prethodne generacije, što donosi optimalne aerodinamičke karakteristike, a pritom osigurava dovoljno prostora za glave putnika na stražnjim sjedalima kako bi se ispunili standardi u segmentu.

Dug je 4,78 m (samo tri cm duži od limuzine i pet cm kraći od prethodne generacije); novi PEUGEOT 508 SW krase uglađene, tekuće linije kojima završni pečat daje elegantna, niska linija krova.

Vrata bez okvira, jedinstvena odlika karavana među mainstream proizvođačima automobila, usavršavaju linije karoserije i omogućuju nižu ostakljenu površinu. Svi su zazori smanjeni zahvaljujući prvorazrednoj stručnosti, kotači savršeno ispunjavaju otvore za kotače, a krovna je antena uklonjena (sada je napravljena tehnikom sitotiska). Linije karoserije istovremeno su snažne i podsjećaju na automobile luskuznog segmenta.

Prednji kraj jednako je upečatljiv kao i prednji kraj limuzine. Zahvaljujući Full LED prednjim svjetlima i vertikalnom svjetlosnom potpisu sjajnih LED dnevnih svjetala, novi PEUGEOT 508 SW odlikuje se jedinstvenim, ekskluzivnim identitetom koji upotpunjuju poznati lav smješten u sredini prednje maske i logotip 508 na poklopcu motora.

Stražnji kraj ostavlja dojam snage i savremenosti, zahvaljujući sjajnoj crnoj vodoravnoj traci koju s obje strane omeđuju trodimenzionalna Full LED stražnja svjetla preuzeta iz limuzine, danju i noću osvijetljena prilagodljivim intenzitetom, što obojene kandže čini stalno vidljivima gledano s boka ili straga. Kromirana dvostruka ispušna cijev vizualno spušta vozilo i dodatno ističe sportski dizajn.

Prtljažniku se pristupa putem praktičnih petih vrata (koja mogu biti motorizirana i mogu se otvarati slobodnih ruku). Prag prtljažnika nizak je i širok (šest cm niži od limuzine, samo 63,5 cm udaljen od tla, 2,4 cm širi). Pokrov prtljažnika koji se lako postavlja i uklanja pruža izravan pregled cijelog prtljažnika kapaciteta 530 litara (sa zatvorenim pokrovom). Dizajniran je da bude jednostavnog oblika i potpuno iskoristiv. Obim prtljažnika s dvostrukom podnicom vrlo je sličan onome prethodne generacije (560 litara).

Osim što je praktičan, pristup prtljažniku dodatno je olakšan pragom od nehrđajućeg čelika koji olakšava utovar. Inačica GT opremljena je aluminijskim krovnim nosačima i praktičnom mrežicom za organizaciju prtljažnika.

Modularnost je iznimno važna za karavane pa je novi PEUGEOT 508 SW opremljen stražnjom klupom djeljivom u omjeru 2/3:1/3 s funkcijom Magic Flat. Taj sistem, omogućuje trenutačno preklapanje bočnih sjedala s pomoću dva gumba smještena s obje strane prtljažnika. Time se stvara potpuno ravna podnica koja oslobađa 1780 litara utovarnog prostora.

PEUGEOT i-Cockpit u kabinu donosi neusporediv ugođaj

Baš kao i nova limuzina Peugeot 508, njezina SW izvedba isto je tako opremljena najnovijom generacijom PEUGEOT i-Cockpita.

Pozornost posvećena detaljima, besprijekorna preciznost izrade i odabir materijala vozača novog PEUGEOT 508 SW uvode u savršen svijet visoke tehnologije u kojem vlada profinjenost.

 Velika je pozornost posvećena smještaju i dimenzijama različitih rješenja za odlaganje pa se u hlađeni pretinac za rukavice mogu odložiti dvije boce od 1,5 l, po jedna boca od 1 l u svaka vrata i dvije boce od pola litre u središnji pretinac za odlaganje ispod naslona za ruke (uz držače čaša). Zahvaljujući inteligentnom smještaju pretinca za kablove, veliko područje oko mjenjača EAT8 omogućuje dovoljno prostora i za najveće pametne telefone (ako se ne pune indukcijski u prostoru ispod središnje konzole).

Putnici na prednjim sjedalima mogu se opustiti u ergonomskim obujmljujućim sjedalima (koja nose oznaku AGR) i uživati u pet programa za masažu više točaka na tijelu. Velik je raspon bogatih i profinjenih materijala za obloge i presvlake, kao što su Alcantara ili Nappa koža. Potonja dolazi u dvije boje, crnoj ili tamnocrvenoj (tzv. Sellier).

Putnici na stražnjim sjedalima mogu uživati u dodatnoj udobnosti koju im jamči naslon koji se može nagnuti do 27 °. U usporedbi s limuzinom dostupna su dodatna četiri cm prostora za glavu, a putnici mogu uživati i u panoramskom staklenom krovu.

Pristup sjedalima na stražnjoj klupi širok je i jednostavan zahvaljujući stražnjim vratima bez okvira na kojima se nalaze i zadnji bočni prozori.

Kad je riječ o osvjetljenju putničke kabine, u strop su ugrađena pojedinačna LED svjetla za čitanje kojima se upravlja na dodir.

Vrhunski zvučni sistem dizajnirao je FOCAL, poznati francuski proizvođač. Taj sistem s pomoću 10 zvučnika opremljenih ekskluzivnom tehnologijom FOCAL osigurava čist i jasan zvuk koji se besprijekorno čuje u cijelom vozilu. Rešetke visokotonaca smještenih u sva četiri vrata izrađene su od brušenog metala.

Unutrašnjost nove SW izvedbe PEUGEOT 508 upotpunjuje dojam kvalitete i izvrsnosti koji najavljuje vanjski dio vozila. Taj je standard izvrsnosti vidljiv i u brojnim značajkama vozila za veću udobnost i sigurnost. Optimalna sigurnost zahvaljujući novim tehnologijama za pomoć u vožnji.

Novi PEUGEOT 508 SW nudi širok raspon sistema pomoći u vožnji posljednje generacije kako bi udovoljili sve zahtjevnijim EuroNCAP kriterijima. U ponudi su sistem Night Vision, prilagodljivi tempomat sa funkcijom Stop & Go , upozorenje o izlasku iz voznog traka, funkcija pomoći pri parkiranju Park Assist, Full led svjetla sa funkcijom osvjetljenja zavoja i dr.

Jedinstveno i instinktivno upravljanje

PEUGEOT osjećaj u vožnji smatra sastavnim dijelom svojeg DNK-a. Novi je PEUGEOUT 508 SW istinski predvodnik kad je riječ o naprednim tehnologijama te je plod stručnosti inženjera Grupe PSA.

U svakom području, od dizajna vozila, organizacije prostora, pomno osmišljenih dimenzija i smanjenja mase do aerodinamičkih značajki i pogonskih sklopova, uloženi su najveći mogući napori da bi se osigurao intenzivan osjećaj u vožnji i postigle najbolje vrijednosti emisija CO2 u klasi.

Novi PEUGEOT 508 SW koristi novu generaciju PureTech i BlueHDi motora (sa SCR tehnologijom) koja je predstavljena i na limuzinskoj izvedbi.

U ponudi su dvije benzinske izvedbe temeljene na PureTech 1.6L motoru:

  • PureTech 180 S&S EAT8,
  • PureTech 225 S&S EAT8.

I četiri dizelske izvedbe temeljene na BlueHDi 1.5L i 2.0L motorima:

  • BlueHDi 130 S&S BVM6,
  • BlueHDi 130 S&S EAT8,
  • BlueHDi 160 S&S EAT8,
  • BlueHDi 180 S&S EAT8.

Svi su motori već homologirani u skladu s normom Euro6.d temp, u iščekivanju odredbi norme Euro 6 koje će se početi primjenjivati u januaru 2020., posebno u pogledu emisija dušikova oksida. Vrijednosti emisija CO2 najbolje su u klasi, a uzimaju u obzir nove tehničke odredbe postupka WLTP kojima se nastoje uskladiti razine potrošnje provjerene testiranjima i razine potrošnje pri uporabi potrošača.

U načinu rada ECO porodica Pure Tech motora opremljena s automatskim mjenjačima EAT8 automatski uključuje opciju krstarenja. Ova je funkcija dostupna pri brzinama od 25 do 130 km/h, kad to dopuštaju uvjeti na cesti. Pokreće se kad vozilo ne prepozna stopalo na papučici, a vozač ne primjećuje promjenu. Smanjuje unutarnje trenje mjenjača i smanjuje potrošnju goriva za oko 3 posto.

U drugom će se dijelu 2019. ponudi pridružiti i učinkoviti benzinski Plug-in hibridni pogonski sklop s većim dometom vožnje bez emisija  od 50 km (prema ciklusu WLTP). Baterije će biti smještene ispod sjedala u drugom redu kako bi se sačuvala prostranost prtljažnika.

Novi Peugeot bit će otkriven na Salonu automobila u Parizu i dostupan u Evropi od januara 2019. godine.

 

IZVORBusiness Magazin
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here