Da uspjeh ne dolazi preko noći i da je potrebno krenuti od nule i malim koracima graditi biznis dokaz je i priča kompanije FIS iz Viteza. Njihova priča počinje 1995. godine kada su osnivači Pero i Snežana Gudelj u svojoj porodičnoj kući pokrenuli trgovinu namalo, a potom i veleprodaju odjevnog tekstila. Povoljne prodajne cijene i izuzetno brz obrt robe rezultirali su potrebom za većim prodajnim prostorom. Dvije godine kasnije, otvaraju prvu fazu prodajnog centra u Vitezu na oko 8.000 kvadratnih metara te proširuju svoj asortiman na kućanske aparate, audio-video tehniku, igračke, posuđe, alate te pružanje ugostiteljskih usluga. Intenzivnim sudjelovanjem u ideji i izgradnji Poslovnog centra 96 u Vitezu, FIS direktno utiče na razvoj lokalne ekonomije čime od samog početka dokazuje svoju društvenu odgovornost. Naredne godine njhovog poslovanja obilježava brzi rast i širenje maloprodajne mreže širom Bosne i Hercegovine. FIS centri otvaraju se u Banjoj Luci, Brčkom, Bihaću, Cazinu, Bijeljini, Bugojnu, Sarajevu.

„Paralelno, svoje poslovanje s prodajne djelatnosti širimo na proizvodnju i turizam gdje se, također, strateškim planiranjem i ulaganjem uspijevamo odlično pozicionirati na tržištu te postajemo jednim od bitnih faktora razvoja bh. privrede. Brend FIS razvijao se uporedo sa kompanijom FIS. Što je poduzeće više raslo ime FIS postajalo je sve prepoznatljivije i iskristaliziralo se kao autentičan bh. brend,“ za Business magazine kaže Dijana Brkan, voditeljica marketinga FIS-a.

Zadovoljstvo kupaca

Najveći izazov tokom stvaranja brenda  bio  je prepoznati potrebe kupaca i pravovremeno reagirati na zahtjeve tržišta te iznaći načine za stvaranje novih vrijednosti. Na tom putu morali su savladati brojne barijere. Međutim, bez obzira na sve FIS nikada nije odustao od svog osnovnog cilja, a to je stvoriti preduzeće u kojem će svaki kupac moći da zadovolji svoje kupovne potrebe s najširom ponudom roba različitog cjenovnog ranga. Zadovoljan kupac uz poštivanje i implementaciju svih drugih standarda koje nameće tržište prvi je i osnovni standard koji je FIS sebi zadao.

”Ključ uspješnog poslovanja je poštovanje  kupca i njegovih potreba i želja s jedne strane,  a sa druge strane ponuda širokog asortimana roba po prilagođenim cijenama i to je nešto što nas razlikuje od ostalih. Ideja sve na jednom mjestu i po najboljim cijenama naša je vodilja i orijentacija. Pažljivim odabirom roba i stalnim širenjem asortimana od domaćih i inozemnih proizvođača uspjeli smo zadržati pažnju i zadovoljstvo naših kupaca i kroz sve ove godine nastojimo još više povećati njihovo povjerenje prema nama,” ističe Brkan.

Danas je FIS vodeći maloprodajni lanac u BiH. Maloprodajnu mrežu čini 15 prodajnih centara u BiH i tri prodajna centra u Hrvatskoj. Poduzeće FIS  trenutno ima više od  350.000 metara kvadratnih  prodajnog i proizvodnog prostora,  a u svojoj ponudi nudi više od 250.000 artikala roba široke potrošnje.

“Najviše ulažemo u prodaju jer je to naša primarna djelatnost te sa zadovoljstvom možemo reći da iz godine u godinu bilježimo kontinuirani rast prodaje. Pored toga, radimo i velike investicije u proizvodnji čime želimo zadržati lidersku poziciju u proizvodnji namještaja u BiH. Ulaganje u nove tehnologije, stalne inovacije i moderan pristup u poslovanju nametnuli smo kao vlastiti imperativ,” dodaje Brkan.

FIS upošljava više od 3.300 uposlenika,  najviše trgovaca, ali kako se bave proizvodnjom i turizmom, značajan broj uposlenika je i u ovim segmentima. FIS kontinuirano nastoji svojim zaposlenicima  stvoriti ugodno i produktivno radno okruženje u kojem će i sami raditi na vlastitoj nadgradnji, povećavati i usavršavati svoja znanja i vještine. Uz ovakav pristup i motivaciju za profesionalnim napredovanjem, organiziraju i stalne edukacije zaposlenika u svim segmentima te im pružaju mogućnost obrazovanja na fakultetima putem stipendiranja.

 

Proizvodnja namještaja i tekstila

Osim maloprodaje, FIS je razvio i još nekoliko brendova kao što su Ambyenta – namještaj od punog drveta i  pločastih materijala, Anbinni – dječji tekstil, čarape GS i FIS Home -crvenu liniju za kućni tekstil, a plavu liniju za kupaonsku opremu.

Namještaj i proizvodi iz Ambyentinog asortimana mogu se pronaći u svim FIS-ovim centrima i drugim bolje opremljenim salonima namještaja u BiH i Hrvatskoj te svojim kvalitetom osvajaju i evropsko tržište. A kao dodatna potvrda kvalitete, namještaj Ambyenta prati i certifikat ISO 9001. Kada su u pitanju tekstilni proizvodi, težište je na domaćem tržištu. Kvalitet GS čarapa i dječije odjeće Anbinni  prepoznat je od strane kupaca što je potvrđeno i certifikatom Oeko-tex 100.

„Rast i prodaja ovih brendova je u stalnoj uzlaznoj putanji, a treba istaknuti da je Anbinni, jedini licencirani proizvođač renomiranog  brenda Hello Kitty dječije odjeće i opreme u BiH, što nam laska i daje dodatni motiv za rad u tekstilnoj proizvodnji. Linija proizvoda kućnog tekstila također se znatno razvila – FIS Home u zadnje vrijeme postaje uobičajeni dio dekora domova  naših dragih kupaca. Brendove distribuiramo kroz našu maloprodajnu mrežu i putem drugih, većih prodajnih lanaca,“ objašnjava Brkan.

Ono što izdvaja FIS od konkurencije je upravo koncept Sve na jednom mjestu. Bogatstvo asortimana i cijene prilagođene ekonomskom standardu, uz ugostiteljske i druge sadržaje, kupovinu u FIS prodajnim centrima čine jedinstvenim događajem.

Kupujte sa zadovoljstvom naša je krilatica koja sadrži suštinu našeg odnosa sa kupcima. Apsolutno radimo na tome da se kupci u FIS centrima osjećaju cijenjeno i dobro, da zadovoljimo sve njihove potrebe i želje i to nam se vraća na najbolji način – naši kupci nam ostaju lojalni, percipiraju nas kao domaću firmu i svoju kuću. Hvala im na tome,“ naglašava Brkan.

Brkan naglašava da je za FIS kupac u središtu svega – ne deklarativno nego suštinski, zbog čega se trude ispoštovati želje i potrebe kupaca i maksimalno im se približiti. Stoga FIS kontinuriano organizira i dodatne pogodnosti: redovne i vanredne akcije, šoping dane i sajmove sa značajnim popustima te sezonska sniženja i druge aktivnosti. Upravo su im povratne informacije koje dobijaju putem različitih kanala i ličnim kontaktom od velike važnosti kao input za daljnje poslovanje i razvijanje međusobnih odnosa.

Za svaku kompaniju nagrade predstavljaju bitan segmenat koje potvrđuju da ono što rade, rade na pravi način. FIS zasigurno predstavlja kompaniju i brend koji je tokom svih ovih godina dokazao zašto je lider u oblasti maloprodaje na bh. tržištu o čemu svjedoče i brojne nagrade.

“Veliko povjerenje kupaca  rezultiralo je i brojnim priznanjima tijekom svih ovih godina rada i postojanja. Izdvojila bih samo neka priznanja i nagrade: Best Bay Award, medalju za potvrđenog prijatelja kupaca – Customers Friends, Superbrands za 2011./2012. godinu, Qudal medalju za najbolji namještaj 2015. godine, a posebno bih istaknula Zlatni certifikat bonitetne izvrsnosti koja je međunarodno priznata oznaka ekonomskog kvaliteta poslovnog subjekta. Ovakva priznanja obvezuju, da budete još bolji, a ujedno i potvrđuju da ste na pravom putu. Svjesni trenutka u kojem živimo veliku pažnju posvećujemo brizi za lokalnu zajednicu. Nastojimo pokriti sve segmente društva, ali kao i svi najosjetljiviji smo na djecu i njihove problem,” kaže Brkan.

A da pokrivaju sve segmente društva i da vode brigu o lokalnoj zajednici potvrđuju sve aktivnosti koje je FIS u ovih više od 20 godina realizirao. Prije svega, FIS kao proizvođač, korištenjem eko prihvatljivih materijala u proizvodnji, brine o prirodi i okolišu kao i zdravlju ljudi. Finansijsku podršku do sada su pružili sportskim klubovima širom BiH, kulturno-društvenim manifestacijama, a posebno su osjetljivi na socijalno ugrožene kategorije društva. Kroz aktivnosti, donacije i posjete udruženjima osoba s posebnim potrebama, staračkim domovima, domovima za djecu bez roditeljskog staranja i sličnim marginaliziranim grupama te bolnicama, školama i drugim institucijama FIS se trudi da ispunjava svoju društvenu odgovornost.

FIS i u narednom periodu planira snaženje maloprodajne mreže, dodatnu modernizaciju proizvodnje kao i nova zapošljavanja. Cilj je svakako, zadržati jednu od vodećih pozicija u domenu trgovine namalo, kao i u proizvodnji namještaja. Također, FIS će nastojati održati trend pozitivnog poslovanja ukorak sa svjetskim trendovima i inovacijama kroz praćenje i prilagođavanje zahtjevima tržišta u svim segmentima, nove investicije, unapređenje tehnologija i usavršavanje svih procesa u poduzeću.

Eko Fis obogaćuje ponudu Vlašića

Turističku ponudu Vlašića svakako je obogatio Eko Fis Vlašić koji je osmišljen tako da ljubitelji prirode mogu uživati i ljeti i zimi u atraktivnim sadržajima. Osim moderno uređenih i opremljenih smeštajnih kapaciteta i restorana, Eko Fis nudi brojne sportsko rekreativne sadržaje. Pored ski-staze, u ponudi su i adrenalinski park, dječje igralište, teren za košarku, rukomet, mali nogomet, tenis, odbojku, odbojku u pijesku i paintball.  Eko Fis Vlašić je u potpunosti spreman da zadovolji potrebe individualnih gostiju, grupa -od dječijih ekskurzija do sportskih kampova, a organiziraju i team buildinge za mnoge organizacije i poduzeća. Posebna atrakcija za sve goste, a posebno djecu su mini zoološki vrt i vještačka jezera.

 

 

 

 

 

 

PREKOMirela Haskić
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here