Uspješne inovacije i neprestano geografsko širenje čine Henkelov glavni brend Schwarzkopf jednim od najvećih brendova za njegu, farbanje i oblikovanje kose u svijetu. Kao jedna od najuspješnijih međunarodnih robnih marki obuhvata široku paletu brendova u kategorijama njege kose, oblikovanja kose i boja za kosu. Schwarzkopf je sa svojih više od 60 brendova ostvario prodaju u vrijednosti od oko dvije milijarde eura. Schwarzkopfovi brendovi za farbanje kose kao što su Palette i Color Expert, kao i brendovi za njegu kose i oblikovanje Schauma, Gliss Kur, Taft i got2b – zastupljeni su širom svijeta. Uspjeh proizilazi iz zadovoljstva potrošača i zasnovan je na postupnom i stalnom razvoju u svim kategorijama proizvoda za njegu kose za široku primjenu i frizerske salone, kao i uspješnom geografskom širenju u Evropi, Americi, Bliskom istoku, Africi i Aziji.

Njemačka poduzetnost

Prije više od 120 godina, otvaranje male drogerije u Berlinu postalo je temelj za globalni brend Schwarzkopf. Hans Schwarzkopf, hemičar i farmaceut, 1898. godine otvorio je „trgovinu boja, lijekova i parfema“ na Passauer Strasse u Berlin-Charlottenburgu. Niko nije očekivao da će ta drogerija postati kamen- temeljac jedne od najznačajnijih kompanija za njegu kose na svijetu. Prve inovacije nisu bile daleko. Već 1903. godine, Schwarzkopf je izumio prve proizvode za njegu kose koji su ubrzo traženi u cijelom svijetu. Predstavljen je šampon u prahu. Inovativni proizvod koštao je 20 njemačkih feniga po vrećici, otapao se u vodi i odmah je postao popularniji od svakog dostupnog krutog sapuna za kosu. Daljnji posao kompanije Schwarzkopf uspješno se razvio zahvaljujući Hansovom poduzetničkom duhu i njegovoj sposobnosti da osjeti potrebe svog vremena. Idući pothvat za kompaniju Schwarzkopf bilo je izbacivanje prvog tečnog sapuna za kosu na evropsko tržište 1927. godine.

Samo četiri godine kasnije, poduzetni hemičar stvorio je prvi šampon bez sapuna/lužine Onalkal kojeg smatramo pretečom svih savremenih šampona i za ovaj revolucionarni šampon dobio patent, a paleta proizvoda kompanije te 1933. godine proširena je i na proizvode za trajnu ondulaciju. Nakon završetka Drugog svjetskog rata kovrče su postale moderne, Schwarzkopf je na njemačko tržište lansirao prvu hladnu trajnu ondulaciju, a s proizvodom Onaltherma ženama je omogućeno da imaju elegantne kovrče bez potrebe za visokom temperaturom, kao što je to bilo prije. Inače, fenovi za kosu svojevremeno su oslobađali temperaturu od oko 90 Celzijevih stepeni i činili više štete nego koristi. Riječ nježno nije mogla da se primijeni u tom slučaju.

Nedugo potom rođena je poznata Schauma – prvi kremasti šampon u tubi. Schauma Creme-Schaumpon u tubi lansiran je na njemačko tržište1949. godine. S velikim uspjehom Schauma je postala sinonim za šampon u Zapadnoj Njemačkoj .

Godine inovacija

Schwarzkopf danas posjeduje 7.600 patenata, a svaki od njih bio je prekretnica u boji, njezi i stylingu kose. Od 1955. godine, žene više nisu morale strahovati da će im vjetar ili vrijeme pokvariti frizuru jer je kompanija osmislila Taft, prvu „tekuću mrežicu  za kosu“, a u Njemačkoj koja  je tih godina proživljavala poslijeratno doba Wirtschaftswunder (ekonomsko čudo), prema Taft proizvodu, u upotrebu uveden novi glagol„taftirati“ ili „obložiti kosu lakom za kosu“.

Boje za kosu iz linije Palette, a koja je predstavljena 1968. godine sa plasiranjem Palette kolor-šampona, još uvijek su dostupne u prodaji i nude veliki izbor profesionalnih farbi za kosu. U redovitim intervalima, najmodernije frizure iz 70-ih danas uživaju svoj povratak. To je dovoljan razlog da pobliže pogledamo fenomen trajne ondulacije ili miniavala. Kompanija je 1974. godine uvela Schwarzkopf metodu – novi sistemski koncept trajne ondulacije, savjetovanja, tehnologije i uvježbavanja. Naravno, kosa s minivalom treba ciljanu njegu pa je kompanija dalje osmišljavala šampone, regeneratore i maske razvijene za oštećenu kosu, koji bi pomogli da sačuvate kovrče, dobijete važne hranjive tvari i potaknete zdrav sjaj kose.

Diktira trendove

Schwarzkopf je prvi međunarodni proizvođač kozmetike koji je 1987. godine pokrenuo društveno relevantne teme, poput održivosti i svjesnosti o okolišu. Tada novi Trovremenski Taft lak za kosu kreiran je da ne sadrži CFC – hlorofluorougljike (freone), plinske tvari koje oštećuju ozonski omotač i uzrokuju stanjivanje ozonskog sloja u stratosferi, dakle povećavaju ozonsku rupu i omogućavaju pojačano ultraljubičasto zračenje.

Kompaniju Schwarzkopf preuzela je 1995.  godine korporacija Henkel sa sjedištem u Düsseldorfu. Tokom narednih godina Schwarzkopf se etablirao kao jedan od vodećih evropskih proizvođača za njegu kose. Svoj 100. rođendan 1998. godine kompanija je proslavila uz još jednu inovaciju, Re-Nature ili jednu je od prvih samopigmentirajućih boja za sijedu kosu. Njena formula, kad je izložena kisiku u zraku, vraća prirodnu boju kose. Već 2004. godine lansiran je i novi got2b brend. Ova mlada marka koja prati trendove oblikovanja na ulici i globalni trendseter za jedinstvene frizure, predstavljena je u evropskim prodavnicama. Frizerski stručnjak Armin Morbach 2007. godine razvio je novi Schwarzkopf Looks – trendove sa svjetskih modnih pista pretvorio je u trendove Schwarzkopf frizura koje dijele duh modernog glamura. Frizure su fotografirali međunarodno poznati fotografi poput Patricka Demarcheliera. Na taj način kompanija je učvrstila svoju poziciju kao neko ko diktira globalne trendove. U novijem periodu, kompanija je angažirana u oblasti osnaživanja žena. Schwarzkopf je 2016. godine objavio dobrotvornu inicijativu Million Chances u kojoj zajedno s lokalnim i međunarodnim dobrotvornim organizacijama, provodi projekte koji podržavaju djevojke i žene širom svijeta u izgrađivanju uspješnog profesionalnog života i lične budućnosti. Kompanija je i ove godine primjer pokretača inovacija. Povodom obilježavanja 120. rođendana, kompanija slavi individualnu ljepotu u kampanji #createyourstyle – odmakom od fizičke ljepote ili standarda ljepote. Schwarzkopf želi i dalje tome pridonositi, a inovacija nikada dosta. Prošle godine, Schwarzkopf je donio najnoviju boju za kosu izravno iz frizerskih salona u domove ColorExpert, koja spaja uzbudljive boje za kosu s intenzivnom njegom. Sistem od tri koraka s tehnologijom Omegaplex štiti mikrospojeve unutar vlasi, čak i za vrijeme bojenja. Rezultat je blistava boja kose i savršeno njegovana kosa. Zbog svoje posvećenosti Schwatzkopf je stekao veliko poverenje među frizerima i potrošačima i dobio je nagradu Najpouzdaniji brend od čitalaca časopisa Readers Digest čak 11 puta.

 

 

PREKOMaja Hadžić
IZVORBusiness Magazin
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here