Mirni, povučeni i većinom izbjegavaju velike gužve. Intimno okruženje, među ljudima koji ih najbolje poznaju – tu će se osjećati svoji na svome. Preferirajući svoju zonu komfora, ljudi ovakvog kova će se vrlo rado kloniti nepotrebne buke i uzbuđenja. Prepoznate li u okruženju osobu sličnog profila, onda znate da imate posla sa introvertnim tipom ličnosti. To je onaj vaš poznanik koji će, umjesto da prihvati poziv za večernji provod, radije ostati ušuškan uz knjigu ili čak produžiti radno vrijeme završavajući važne obaveze.  Upravo zbog toga, introverte je vremenom pratila reputacija stidljivih, tihih pa čak i asocijalnih osobenjaka. Ovu etiketu nose već decenijama unazad, a u (poslovnom) svijetu prilagođenom onim otvorenijim tipovima, navedene osobine baš i nisu pretjerano poželjne.

Rušenje predrasuda

Tek su se posljednjih godina počele rušiti predrasude o tipičnim introvertnim crtama. Tačnije, ljudi su počeli shvatati zbog čega su introverti baš takvi kakvi jesu. Suština je u tome da oni – baš kao i ekstroverti – teško da mogu birati na kojoj će se strani spektra naći. Mogli bismo ovdje diskutovati o utjecajima porodičnog ili socijalnog okruženja, ali nije baš da ćete svaki dan sretati ljude koji govore „Odlučio sam da od danas budem introvert!“

Tako se i na introvertnost danas više ne gleda kao na manu koju bi pošto-poto trebalo „popraviti“. Jer, sa osobom koja puni baterije opuštajući se u samoći i dalje je sve u redu. Njen odnos prema svijetu potpuno je zdrav i ona ne mora nužno patiti od sramežljivosti i niskog samopouzdanja – što je također jedan od urbanih mitova koji okružuju introverte. Naposlijetku, rijetko ćete upoznati osobe koje su isključivo introverti ili ekstroverti – većina njih je, zapravo, „negdje između“, s tim da će ipak manje-više naginjati ka jednom od ova dva tipa.

Online poslovanje

U posljednje vrijeme, svjedoci smo toga da su introverti našli svoje mjesto i u kompetitivnom i nikad previše udobnom poslovnom svijetu. Ovo se, prije svega, desilo zahvaljujući rastućem trendu online poslovanja. Mogućnost rada od kuće ili iza računarskih monitora dozvolilo je povučenijim tipovima da pronađu profesije u kojima će na pravi način iskazati sve svoje potencijale. Introverti će, naime, odveć lako ponijeti etiketu osobenjaka kojima komunikacija sa svijetom baš i nije jača strana. Istina je, međutim, sasvim drugačija, iako većini zaista odgovara mirnije radno okruženje, suština je u tome da introverti samo komuniciraju na nešto drugačiji način. Samim tim, prije će im odgovarati pozicije koje uključuju, recimo, pisanu komunikaciju ili vješto plivanje u vodama freelancinga. I dalje djelimično ostajući u zoni komfora, introverti napokon imaju priliku da svoje navodne mane pretvore u prednosti.

Analitički momenat

Tako su se polako počeli rušiti stereotipi o tome da su poduzetništvo, kao i uopće korporativno okruženje rezervirani za one koji će se zarad uspjeha hrabro i odvažno naći oči u oči sa neizvjesnošću, ili pak opstajati po sistemu „nogom u vrata“. Tačno je, doduše, da introverti neće baš po svaku cijenu skakati u vatru – mada bi nas i po tom pitanju ponekad mogli prijatno iznenaditi. Ipak, očekujete li da će to učiniti tek tako, ne razmišljajući previše, razmislite još jednom – introverti će dobro procijeniti koliko je ta vatra opasna i postoji li način da je vješto zaobiđu. Upravo im taj analitički momenat omogućava da izazove samostalnog poslovanja osmotre iz drugačijeg ugla. Štaviše, preduzetništvo bi moglo biti i idealan izbor za nekoga sa introvertnim crtama ličnosti- ono mu ostavlja dovoljno prostora da svoje ideje realizira na originalan način, prateći svoje instinkte i iznalazeći nekonvencionalna rješenja.

Vođenje poslovnog poduhvata, također, dovoljno je izazovno da ih donekle istjera iz one zone komfora, zahtijevajući od njih da se, ipak, prilagode okruženju koje je po nepisanom pravilu u velikoj mjeri skrojeno po mjeri ekstroverata. Mnogi introverti, čak, otkrit će svoj preduzetnički duh tek pošto se odluče na takav korak. Otkako se i samostalno poslovanje počelo seliti na mrežu, „tihi i sramežljivi“ shvatili su da se i te kako mogu snaći u poduzetničkim vodama – i to uz luksuz izbjegavanja izazova svakodnevne interakcije sa drugima.

Sposobnost pažljivog slušanja i razumijevanja, omogućava introvertima i da intuitivno osjete tuđe potrebe i emocije. Zbog toga su u stanju da ljudima priđu sagledavajući situaciju iz njihovog ugla, težeći da izgrade i njeguju odnose zasnovane na iskrenosti i povjerenju. To bi, naposlijetku, mogle biti i idealne osobine dobrih poduzetnika i lidera. U djelatnostima koje zahtijevaju rad sa ljudima, takva osoba može ostvariti kvalitetan odnos sa svojim zaposlenima, klijentima i poslovnim saradnicima.

Zato razmislite još jednom pre nego što onog ćutljivka otpišete kao „nedovoljno komunikativnog za rad u marketingu i prodaji“. Smjestite ga u tim zadužen za vaše naloge na društvenim mrežama i možda shvatite da ćete za onih novih 1.800 lajkova zahvaliti njegovoj kreativnosti i neobičnim idejama.

 

 

IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here