Nina Pobrić, šefica FIPA Odsjeka za promociju

Sredinom marta, direktor Agencije za promociju stranih ulaganja (FIPA) BiH Gordan Milinić u Kanu je primio nagradu Foreign Direct Investment (FDI) magazina, koji je Bosnu i Hercegovinu svrstao među regije budućnosti za privlačenje stranih investicija. Navedeni magazin rangirao je našu zemlju na treće mjesto u kategoriji srednje velikih evropskih regija budućnosti za privlačenje stranih investicija.

Samostalne prijave

“Za donošenje odluke o proglašenju najboljih evropskih gradova i regija, stručni ocjenjivački tim uzeo je u obzir kriterije kao što su ekonomski potencijal, isplativost ulaganja, ljudski potencijali, kvaliteta života, poslovno okruženje, kao i postojanje strategije za privlačenje investicija.

Pozicioniranje na prestižnoj top-listi evropskih gradova i regija budućnosti predstavlja direktnu preporuku potencijalnim investitorima o regijama u koje treba ulagati. Ovo značajno priznanje je još jedan dokaz kako je Bosna i Hercegovina profitabilna lokacija za strana ulaganja, te kako bi uz rješavanje ključnih nedostataka, koje ne mogu nadoknaditi promotivne aktivnosti, mogla realizirati veći priliv direktnih stranih ulaganja“, saopćeno je tim povodom iz FIPA.

Međutim, u istom saopćenju pojašnjeno je i da je FDI magazin, osim Bosne i Hercegovine, među evropske investicione top-destinacije u različitim kategorijama uvrstio i Republiku Srpsku, Zapadnohercegovački kanton te Bijeljinu, Prijedor i Zvornik.

Na pitanje zašto je Republika Srpska rangirana kao zasebna cjelina, odnosno, ako je posmatrana kao bosanskohercegovačka regija, da li je isto tako tretirana i Federacija BiH i gdje je ona plasirana, iz FIPA pojašnjavaju da su “na poziv FDI magazina za prijavljivanje učešće mogle uzeti države, općine, kantoni, entiteti i druge regije, u zavisnosti od administrativnog uređenja svake zemlje pa se stoga i RS prijavila i dostavila podatke“.

FIPA je informaciju za prijavu dostavila svim članicama Saradničke mreže za postinvesticionu podršku investitorima, svim općinama u BiH i relevantnim ministarstvima te su svi koji su željeli mogli izvršiti prijavu.

Očigledno se RS prijavila, a informaciju da li je i FBiH ne znamo“, kaže za Business magazine Nina Pobrić, šefica FIPA Odsjeka za promociju, uz napomenu da je BiH rangirana u kategoriji srednjih, a RS u kategoriji malih regija budućnosti.

Da je u navedenom kontekstu sve korektno, govori i činjenca da su iznad BiH, na prvom i drugom mjestu u “srednjoj kategoriji“, plasirane jugozapadna i sjeveroistočna regija Rumunije. No, kada je riječ o nejasnoćama vezanim za ovaj izbor, još više ih je kada je riječ o kriterijima, budući da je teško shvatiti kako su BiH i njeni dijelovi dobili tako visoke ocjene u kategorijama navedenim u FIPA saopćenju, posebno kada je riječ o ekonomskim potencijalima, koji su vrlo skromni, kvalitetu života i poslovnom okruženju, koji su zvanično najgori u Evropi te strategiji za privlačenje investicija – koja ne postoji ni na entitetskom ni na državnom nivou. No, i tu dilemu Pobrić otklanja jednostavnim objašnjenjem.

Niski troškovi

“Za donošenje odluke o proglašenju najboljih evropskih gradova i regija stručni ocjenjivački tim uzeo je u obzir kriterije kao što su ekonomski potencijal, isplativost ulaganja, ljudski potencijali, kvaliteta života, prijateljsko poslovno okruženje, kao i postojanje strategije za privlačenje investicija. Konkretno, BiH je dobila priznanje u kategoriji Cost Effectiveness, što znači da je sa aspekta niskih operativnih troškova dobra lokacija za strana ulaganja“, precizira Pobrić, koja ne ostavlja ni najmanje mjesta skepsi ni kada je u pitanju relevantnost ovog istraživanja i njegov značaj u kontekstu doprinosa oživljavanju investicijskog ciklusa u BiH.

“Svako priznanje je dobrodošlo i treba se koristiti u daljnim promotivnim aktivnostima. FDI magazin, kao centralni dio portala FDI intelligence koji izdaje Financial Times, dvomjesečna je publikacija koja sadrži vijesti i informacije o stranim investicijama, čime se obezbjeđuje ažurni pregled globalne investicione aktivnosti. Taj magazin ima 15.284 aktivnih korporativnih čitalaca i informiše više donosioce odluka o najnovijim promjenama na globalnoj investicionoj mapi. Pokrenut 2001. godine, ovaj magazin je osnovan sa čvrstim ciljem da bude vodeći naslov za poslovanje u uslovima globalizacije. Pozicioniranje na prestižnoj top- listi evropskih gradova i regija budućnosti predstavlja direktnu preporuku potencijalnim investitorima koje su to lokacije u koje treba ulagati“, decidna je Pobrić.

 

 

 

IZVORbusiness magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here