Srđan Peševiće, direktor kompanije G-Petrol Sarajevo

Premijum benzinske stanice NIS grupe na teritoriji BiH posluju već pet godina kroz brendove NIS Petrol i Gazprom. Sa Srđanom Peševićem, direktorom kompanije G-Petrol Sarajevo koja upravlja mrežom od 37 Gazprom i NIS Petrol benzinskih stanica u našoj zemlji, razgovarali smo o perspektivnosti tržišta naftnih derivata u BiH, nivou usluge i kvaliteti proizvoda u ponudi na benzinskim stanicama, o trendovima u naftnom biznisu, kao i važnosti aktivnosti koje poduzima Naftni komitet BiH, a čiji je jedan od inicijatora osnivanja upravo G -Petrol.

Preuzimanjem maloprodajne mreže OMV BH prije pet godina, kompanija NIS Gaspromnjeft pustila je u rad mrežu premijum benzinskih stanica Gazprom na teritoriji BiH. G-Petrol u BiH posluje kroz dvije mreže maloprodajnih objekata Gazprom i NIS Petrol benzinske stanice. Šta je razlikovni element brendova Gazprom i NIS Petrol?

PEŠEVIĆ: NIS grupa upravlja mrežom više od 400 benzinskih stanica u četiri države regiona -u BiH, Srbiji, Bugarskoj i Rumuniji. Kada je riječ o tržištu BiH, imamo 37 benzinskih stanica, od kojih su 10 u NIS Petrol brendu, a 27 u Gazprom brendu.

U skladu sa investicionom politikom grupe kojoj pripadamo, Gazprom brend veže se za dio mreže koji je prepoznat kao premijum u smislu lokacije i veličine benzinske stanice. NIS Petrol brend pozicioniran je kao tzv. masovni brend. Kada je riječ o vertikalnoj strukturi poslovanja, ona označava da je u jednoj kompaniji zaokružen čitav proces – od istraživanja i proizvodnje nafte i gasa, preko prerade sirove nafte i poluproizvoda, do prodaje širokog asortimana naftnih i gasnih derivata.

Lider smo na tržištu u pogledu udjela brendiranih goriva, ističe Pešević

Kakva je dinamika razvoja kompanije na teritoriji naše zemlje tokom svih ovih godina i koliko je u široj strukturi značajan i važan procenat maloprodajnog biznisa u BiH? Kakvo je tržište u BiH i da li je prisutan rast udjela na tom tržištu?

PEŠEVIĆ: U NIS grupi tržište BiH prepoznato je kao perspektivno tržište na kom planiramo i dalji razvoj. Na maloprodajnom tržištu BiH prisutni smo sa više od 10 posto učešća iako je broj benzinskih stanica koje posluju pod našim brendom nešto manji od tri posto od ukupnog broja benzinskih stanica u BiH. Važno je istaći da naše učešće na tržištu veleprodaje u BiH raste iz godine u godinu. Značajno investiranje i razvoj Rafinerije nafte Pančevo stavlja nas u poziciju da kupcima u maloprodaji i veleprodaji možemo ponuditi visokokvalitetno gorivo po tržišnim uslovima koji vladaju u BiH. Pored vrhunskih goriva, naše potrošače na benzinskim stanicama očekuju i kvalitetni proizvodi dopunskog asortimana, kao i veoma dobra usluga. To su naši potrošači prepoznali o čemu jasno govore i rezultati koje sam naveo. Tržište naftnih derivata u BiH, po našim procjenama, raste u skladu sa rastom BDP-a. S druge strane, naše učešće na tržištu stalno raste tako da smo 2017. godine postigli dvostruko veći promet naftnih derivata od onog ostvarenog u prvoj godini našeg poslovanja.

Kako ocjenjujete poslovanje kompanije u BiH tokom posljednjih godina – koliki je operativni profit i šta EBITDA govori o finansijskom stanju i ključnim pokazateljima poslovanja kompanije u BiH? Kakve su i kolike ukupne investicije u mrežu benzinskih stanica u BiH?

PEŠEVIĆ: Ključni operativni i finansijski pokazatelji poslovanja prate rast koji ostvarujemo u smislu tržišnih udjela te mogu da kažem da smo u prethodnih pet godina konstantno rasli u tom smislu. Ukupne investicije u mrežu benzinskih stanica u BiH su više od 130 miliona konvertibilnih maraka. Želim da vas podsjetim da smo za 2013. godinu nagrađeni kao najveći investitor u BiH u oblasti akvizicije. U BiH planiramo i dalji razvoj poslovanja u narednim godinama. Za tekuću godinu predviđamo stabilan rast operativnih pokazatelja u skladu sa našom investicionom politikom.

Kompanija ne mijenja svoju poslovnu politiku, ističe Pešević

Kakav nivo usluge i kakve proizvode nude benzinske stanice u BiH? U kojoj mjeri su bh. radnicima pružene mogućnosti zaposlenja?

PEŠEVIĆ: Na našim benzinskim stanicama, pored kupovine visokokvalitetnih naftnih derivata, možete obaviti i kupovinu robe široke potrošnje, zatim iskoristiti uslugu pranja vozila, usluge mjenjačnice te popiti izuzetno kvalitetnu kafu. Dakle, jedan veoma širok spektar roba i usluga. Strategija naše grupe je i to da na našim stanicama nudimo robu koja nosi naš prepoznatljiv G- Drive brend, tako da sada, pored goriva, pod ovim brendom možete kupiti i energetski napitak ili npr. tečnost za pranje stakala.

Također, upravo je u toku projekat rebrendiranja enterijera na našim benzinskim stanicama, tako da već mogu reći da će uskoro naši kupci moći popiti kafu u okviru Drive caffe koncepta koji će biti implementiran na našim stanicama.

Trenutno zapošljavamo oko 500 radnika u BiH, a širenjem maloprodajne mreže otvaramo i nova radna mjesta. Otvorili smo posebnu adresu bih.gazprom-cv@nis.eu, na koju svi kandidati zainteresirani za našu kompaniju mogu poslati svoj CV i tako postati kandidati za članstvo u našem timu.

Koliko je široka ponuda roba na tržištu BiH, a kakva je struktura potrošnje u našoj zemlji? U tom smislu, u kojoj mjeri pokrivate lokalne potrebe, a koliko ste  skoncentrirani na proizvode visoke tehnologije?

PEŠEVIĆ: U naftnom biznisu prisutan je trend obogaćivanja ponude kroz ponudu brendiranih goriva. Brendirana goriva, koja su u ponudi NIS i Gazprom mreže benzinskih stanica, G- Drive 100 i G- Drive dizel, prošla kroz niz testova u nezavisnim laboratorijama kroz koje su potvrđeni svi aspekti poboljšanja na motorima i performansama motornih vozila koja koriste naša goriva. Uvjeren sam da se kupci mogu i sami uvjeriti u to, a mi kao potvrdu imamo evidenciju o udjelima brendiranih goriva u svakodnevnim prometima. Siguran sam da smo u tom smislu lider na tržištu.

Na koji način će se izmijenjen Zakon o akcizama u BiH reflektirati na poslovanje Vaše kompanije – kakve su projekcije?

PEŠEVIĆ: Mi ne mijenjamo svoju poslovnu politiku i marža na tržištu nije se znatno promijenila od uvođenja akciza. Ono što smo osjetili u februaru je izvestan pad prometa, ali su naša predviđanja da je manja potražnja samo privremena i poslijedica redova automobila koje smo mogli vidjeti na benzinskim stanicama krajem januara, prije korekcije cijena zbog stupanja na snagu Zakona o akcizama. Dugoročno gledano, očekujemo mali pad tržišta naftnih derivata u odnosu na prethodnu godinu. Treba istaći da je prosječna cijena goriva u BiH i nakon korekcije, među najnižim u regionu.

Naftni komitet u BiH, čiji je osnivač, između ostalog, i G -Petrol Sarajevo, postao je članica Svjetskog naftnog komiteta (WPC) sa sjedištem u Londonu. Šta to članstvo podrazumijeva? Koliko nam je time dat vjetar u leđa na pružanju podrške održivom razvoju i unapređenju djelatnosti naftne i gasne privrede BiH? Koje aktivnosti su u planu?

PEŠEVIĆ: Na osnovu naše inicijative i ideje, zajedno sa INA-om i Petrolom, osnovali smo ovaj komitet prije dvije godine. Osnovni motivi za ovaj projekat bile su činjenice da je  BiH jedina zemlja u regionu koja u to vreme nije bila član WPC-a, da entitetska udruženja često neadekvatno odgovaraju na promjene na tržištu te da su usko orijentirana na entitete (iako se akcizna politika i odluke o kvaliteti goriva definiraju na nivou BiH). U tom smislu, osnovan je komitet koji sada već ima šest članica i aktivno radi na promociji slobodnog tržišta, veće konkurentnosti i povećanju kvaliteta usluge u branši. Također, Komitet je jedan od sagovornika na nivou BiH kada je u pitanju savjetovanje zakonodavnih tijela u vezi sa tržištem naftnih derivata. U maju prošle godine organizovali smo stručnu konferenciju u Sarajevu kojoj je prisustvovao i predsjednik WPC-a Jozef Thot te u narednom periodu pripremamo još sličnih stručnih skupova.

Širenjem maloprodajne mreže otvaramo i nova radna mjesta

Šta Gazprom benzinske stanice poduzimaju u oblasti socijalne podrške i kulturne saradnje u BiH?

PEŠEVIĆ: Želimo podijeliti naš uspjeh sa zajednicom u kojoj poslujemo. To je ujedno i čvrsto opredjeljenje NIS grupe u svim zemljama poslovanja. U BiH imamo niz projekata koji podrazumijevaju podršku amaterskom masovnom sportu te podršku Zemaljskom muzeju u Sarajevu. U tom smislu, sponzori smo dvije G- Drive štafetne trke na Banjalučkom i Sarajevskom polumaratonu, zatim Gazprom U-17 fudbalskog turnira u Sarajevu. Moram naglasiti i to da smo kao kompanija za vrijeme poplava 2014. godine donirali više od 200 hiljada eura onima kojima je to tada bilo najpotrebnije.

Svi u kompaniji društveno odgovorno poslovanje vidimo kao jednu vrstu naše obaveze prema društvu, ali i privilegije i tako se i odnosimo prema ovim projektima.

Koji su planovi poslovanja kompanije za naredni period? Možemo li npr. očekivati razvoj maloprodajne mreže, još neki brend osim dva postojeća (u Srbiji ih je svojevremeno bilo osam)?

PEŠEVIĆ: Kroz aktivan rad na proširenju asortimana te obuci zaposlenih, na projektima koji za cilj imaju definiranje korporativne kulture i podizanje nivoa usluge, trudimo se da zadržimo lidersku poziciju u smislu ponude i usluga. Također, trudimo se i da nagradimo radnika za njegov doprinos kompaniji. Stategija kojom se mi rukovodimo, a koja je ujedno i strategija grupe kojoj pripadamo je da kroz sistem platnih razreda, sistem klasifikacije benzinskih stanica te niz bonus sistema za dodatnu motivaciju radnika, kao i kroz raznovrsnost angažmana svakog radnika, dobijemo motiviranog i angažovanog radnika.

Aktivno radimo na razvoju maloprodajne mreže i u narednom periodu može se očekivati širenje, a što se tiče brendova, zadržaćemo se na postojeća dva jer oni u potpunosti zadovoljavaju naše potrebe. Trudimo se i da u potpunosti ujednačimo ponudu na njima pa su od Nove godine na NIS brendu u ponudi G -Drive goriva koja su do sada bila ekskluzivno vezana za Gazprom brend. Smatramo da je to formula koja će nam donijeti zadržavanje liderske pozicije u segmentima dnevne prodaje po benzinskoj stanici i udjelima premijalnih goriva u ukupnom prometa.

PREKOMaja Hadžić
IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here