Bilo da ubjeđuju šestogodišnjaka da na vrijeme uradi domaći zadatak ili šefa da odobri finansiranje projekta, postoje ljudi koji posjeduju tu zavidnu sposobnost da svojim argumentima navedu druge da učine gotovo sve što požele. Vještina uvjeravanja, kao jedna od presudnih za uspjeh, nalazi se visoko na listi poželjnih osobina, što se možda najbolje uočava u poslovnom okruženju. Za nekoga kome sposobnost uvjeravanja nedostaje, pojedinci koji je posjeduju djeluju kao rijetki srećnici obdareni nekom misterioznom harizmom i dopadljivošću koju je nemoguće imitirati ili naučiti. Iako im se to ne može u potpunosti ni osporiti, istina je da uvjerljivost u većini slučajeva nema veze sa nekakvim nedostižnim talentom.

Ključ je, zapravo, u načinu na koji se ovi ljudi postavljaju u određenim situacijama, ali i njihovoj sposobnosti da prepoznaju i kontroliraju sopstvene reakcije i emocije. Tako se vještina uvjeravanja često povezuje i sa razvijenom emocionalnom inteligencijom, zbog čega ćemo kod tih „rijetkih sretnika“ vrlo često prepoznati neke od sljedećih osobina:

Udovoljiti drugima

 Osobe koje krasi izražena vještina uvjerljivosti uvijek će se truditi da ukoliko to mogu, izađu ususret i nesebično pruže pomoć i podršku drugima, pridobijajući na taj način i njihovu naklonost. Također, nije im teško da u svemu daju svoj maksimum i žrtvuju se za ciljeve koje smatraju važnim. Ipak, za njih je dosljednost prema sebi važnija od toga da po svaku cijenu „istjeraju“ po svom te će znati da procijene i u kojim situacijama je neophodno da se zauzmu za sebe.

Ni agresivni, ni plašljivi

Nasuprot nametljivcima čiji agresivan nastup odbija većinu ljudi, uvjerljive osobe će svoje stavove iznijeti na samouvjeren, ali ne i napadan ili nasrtljiv način. Idealna kombinacija samopouzdanja i smirenosti neće im dozvoliti da tvrdoglavo nameću svoje mišljenje.

Isto tako, rijetko će svojim ponašanjem odavati utisak stidljivosti i nesigurnosti. S druge strane, svojim sagovornicima će uvijek ostaviti mogućnost da preispitaju svoje argumente, čime pokazuju spremnost na otvorenu i fer komunikaciju.

Prilagoditi ponašanje

Zbog sposobnosti da dobro procijene sagovornike, uvjerljivim ljudima ne predstavlja problem da im se prilagode. Ukoliko uoče da je osoba sa kojom razgovaraju stidljiva i povučena, potrudit će se da joj pristupe na odmjeren i suptilan način, a shvatajući da je od njihovih riječi ponekad mnogo važniji način na koji nešto saopćavaju, osobe sa izraženom vještinom uvjeravanja obratit će pažnju i na znakove neverbalne komunikacije. Od pokreta i gestova, do izraza lica i načina izražavanja, ovi ljudi svoju okolinu osvajaju i pozitivnim stavom. U tome su im najbolji saveznici osmijeh i direktan kontakt očima, a svojim govorom tijela ne odaju samo entuzijazam prema svojim idejama, već podstiču i druge da o njima otvoreno diskutiraju. Budući da većina ljudi po prirodi nesvjesno kopira ponašanje svojih sagovornika, njihov pozitivan stav često će imati i zarazan efekat na okolinu.

Uvažavanje mišljenja

Dopustiti da se neko ne složi sa vama ili priznati da vaš argument možda nije najispravniji spada u vrlo moćne taktike uvjeravanja. Na taj način se nasuprot tvrdoglavom nastojanju da se „istjera svoje“, pokazuje spremnost na priznavanje sopstvenih grešaka, ali i otvorenost u prihvatanju tuđih stavova. Zato će uvjerljive osobe dozvoliti drugima da iskažu (ne)slaganje, pokazujući time iskrenu želju da uvaže tuđe argumente.

Ispričati priču

Poznato je da će većina ljudi prije iskazati interesovanje za neku ideju ukoliko im se ona predstavi na originalan i zanimljiv način. Kao što spada u nezaobilaznu marketinšku i prodajnu tehniku, pravilo „ispričaj dobru priču“ važi i u slučajevima kada nekoga želimo uvjeriti da posluša ili prihvati naše stavove. Stoga će i oni koji žele nekome da skrenu pažnju iskoristiti svoje vještine pripovijedanja da bi ga zainteresirali za ono što imaju da kažu.

Prava pitanja

Tokom međusobne komunikacije, postoji jedna greška koju mnogi nesvjesno čine – a to je da razmišljaju o svojim odgovorima i prije nego što pažljivo saslušaju svog sagovornika. Zbog toga se ponekad dešava da pogrešno protumače suštinu njegovih riječi, što na kraju vrlo lako može dovesti i do nesporazuma. Za onoga ko želi da razvije vještinu uvjerljivosti, često postavljanje pitanja predstavlja odličan način ne samo da izbjegne potencijalne nesporazume, već i da pokaže interesovanje za ono što neko želi da mu saopći. Ljudima je važno da im drugi daju do znanja da ih pažljivo slušaju te će vrlo pozitivno odreagirati ukoliko im se omogući da svoje stavove detaljnije obrazlože.

Povezanost sa drugima

Površno ophođenje prema drugima sigurno nije najbolji način da se pridobije nečija naklonost. Koliko god njihovi argumenti bili ispravni, uverljivi ljudi znaju da to neće postići ukoliko sa drugima ne uspostave iskrenu i otvorenu komunikaciju. Na taj način će i onima kojima iznose svoje prijedloge sugerirati da ih ne doživljavaju kao suparnike ili „mete“.

Kada se povući

Čak i kada procijene da mogu upotrijebiti direktniji pristup, uvjerljive osobe će znati u tome da postave jasne granice. Ukoliko se druga strana osjeti prisiljenom da prihvati tuđe mišljenje, potpuno je prirodno da će se instinktivno suprotstaviti razmatranju bilo kakvih argumenata. Osim toga, izražena upornost ponekad može rezultirati kontraefektom te je povlačenje u pravom trenutku nešto što uvjerljivim osobama pruža dodatnu prednost u komunikaciji. Promišljen odgovor na tuđe reakcije ponekad će od njih zahtijevati i da odustanu od namjere da nekoga uvjere u ispravnost svojih stavova.

IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here