U tradicionalnom segmentu limuzina klase D, u Evropi se već četiri godine bilježi stagnacija tržišta, nakon više od desetljeća bilježenja pada. Velika limuzina, ugrožena sa svih strana sve većim rasponom ponuda i izvedbi, pogotovo SUV-a, svoj novi zamah doživljava zahvaljujući često raznovrsnijoj i drukčijoj vrhunskoj ponudi proizvođača.

U tom je kontekstu ambicija dizajnera Marke u pogledu novog Peugeot 508 bila jasna: od klasične siluete s četvero vrata do fastback coupe/limuzine s pet vrata.

Odvažan dizajn

Već na prvi pogled, novi Peugeot 508 iznenađuje svojom snažnom izražajnošću i dinamičnim stavom. Riječ je o niskom automobilu tek 1,40 m, fluidnih i aerodinamičnih linija u duhu „kupea”.

Prednji kraj izgleda zadivljujuće i agresivno. Profinjena prednja maska izvedene s motivom šahovnice ističe se između svjetala Full LED, direktno nadahnuta posljednjim konceptnim automobilom Marke: Peugeot INSTINCT. S lavom u sredini prednje maske i logotipom „508” na prednjem dijelu poklopca motora, novi Peugeot 508 posuđuje iz naslijeđa svojih vrlih prethodnika, modela Peugeot 504 i 504 COUPÉ.

Vertikalni vizualni potpis s dnevnim svjetlima LED opalnog sjaja daje snažnu i ekskluzivnu ličnost. Vitka i oštra, poput zagrada označuju prednji dio automobila, pružajući se od svjetala do ventilacijskih otvora na odbojniku.

Ravan i masivan poklopac motora maksimalno je spušten kako bi cjelina bila dinamičnija. Izveden je na način da se sprijeda ili iz profila pruža pogled na najpročišćenije linije.

Svi ti atributi novom Peugeot 508 daju snažnu ličnost te također osnažuju konkretnu predodžbu vrhunske kvalitete.

Promatran iz profila, novi Peugeot 508 otkriva savršenu usklađenost proporcija sa snažnim obilježjima. Niska linija krova, napeta i fluidna, slijedi vrhunske dizajnerske funkcije. Automobil djeluje kompaktno, a zapravo je dugačak 4,75 m. Ugrađene ostakljene površine dodatno izdužuju siluetu i otkrivaju vrata bez okvira. Ništa ne narušava dinamičnost profila: poklopac motora, stakla i okviri vrata nisu klasičnog izgleda, spojevi i razmaci minimalizirani su s najvećim umijećem, točkovi su prilagođeni kako bi savršeno popunili blatobrane, a krovna antena nestaje (sada je tehnikom serigrafije otisnuta na karaseriju). Na taj način Peugeot svoju stručnost stavlja u službu estetike i kvalitete.

U stražnjem je dijelu sjajna crna horizontalna letvica uokvirena stražnjim svjetlima te se sada ističe izražajnošću stražnjeg kraja posljednjih automobila Marke. No stražnja trodimenzionalna svjetla Full LED primjećuje se na prvi pogled. Direktan rezultat rada na posljednjim konceptnim automobilima Peugeot od modela QUARTZ, ta svjetla pale se noću i danju s prilagođenim intenzitetom te time omogućuju stalnu i evoluirajuću vidljivost obojanih linija od profila skroz do stražnjeg dijela. Istovremeno je prepoznatljiv, upečatljiv i siguran.

Stražnji dio također otkriva jednu od originalnosti novog Peugeot 508: vješto sakriven prtljažnik koji omogućuje spajanje stila i funkcionalnosti s pomoću lakšeg pristupa prtljažniku ukupnog obima od 487 litara.

Oštar i snažan vanjski izgled novog Peugeota 508 iz tog razloga nikog ne ostavlja ravnodušnim. Novi Peugeot 508 izvana puno obećava, ali njegova je unutrašnjost podjednako spektakularna.

Kabina oplemenjena sistemom Peugeot i-Cockpit®

Ulaskom u novi Peugeot 508, kao da ste ušli u neki drugi svijet, pun iznenađenja, originalan i visoke kvalitete. Pogled odmah privlači spektakularna armaturna ploča izrazito visoke klase. Novi Peugeot 508 opremljen je, naime, najnovijom izvedbom sistema Peugeot i-Cockpit®.

Počevši od svog prvog pojavljivanja 2012. godine na modelu Peugeot 208, osavremenjivao se zajedno s ostvarenjima Marke. Od Peugeota 2008, preko Peugeota 308 i posljednjih SUV-ova Peugeota 3008 i 5008, već su se tri generacije sistema Peugeot i-Cockpit® nametnule kao glavni adut proizvoda sa znakom Lava.

Novi Peugeot 508 također je opremljen sistemom i-Cockpit® Amplify. Zahvaljujući tom sistemu, odabirom između dva potpuno podesiva uređenja („Boost” i „Relax”) bude se svi osjećaji. Sistem i-Cockpit® Amplify također utječe na dinamične funkcije automobila putem komande za odabir načina vožnje (ECO/Sport/Confort/Normal) te se uz pomoć njega može upravljati ovjesom ako je vozilo opremljeno podesivim ovjesom. Konačno, to jedinstveno i vrlo upečatljivo vozačevo mjesto svakodnevno pruža iskustvo uzbudljive i intuitivne vožnje.

Intenzivno iskustvo vožnje

U pogledu užitka u vožnji, novi Peugeot 508 je vjeran DNK-u marke. Stoga je opremljen tehnologijama te znanjem i umijećem koje su razvijene u Grupi PSA:

  • upotrebom platforme EMP2, zasigurno jedne od najboljih postojećih platformi koja istovremeno osigurava izuzetne vozne osobine te učestvuje u uspješnom pothvatu smanjenja mase (prosječno 70 kg manje u odnosu na prethodnu generaciju) radi manje potrošnje goriva, veće pasivne sigurnosti i boljih performansi;
  • primjenom nove tehnologije varenja karaserija je ojačana kako bi i nakon više godina upotrebe zadržala čvrstoću i najbolje vozne osobine;
  • ugradnjom prigušujućih nosača motora koji optimalno ublažavaju vibracije ovjesa;
  • podešavanjem stražnje osovine multi-link, u višem nivou opreme spojene ovjesom s prilagodljivim amortizerima Active Suspension Control (serijski u razini opreme GT i kod svih benzinskih motora te kao opcijska oprema kod dizelskih motora od 2,0 l);
  • prilagođenom podešavanju prianjanja za svaki motor kako bi se umanjili vertikalni pomaci automobila i ublažile nepravilnosti na cesti;
  • kalibracijom električnog servo upravljača kako bi se osigurao kompromis između glatkoće i čvrstoće u svim situacijama prilikom vožnje te kako bi se omogućila nesputana upravljivost;
  • upotrebom suvremenog i pouzdanog automatskog prijenosa korištenjem novog automatskog mjenjača s osam stepeni prijenosa EAT8 s impulsnim električnim komandama.

Cjelina koja se sastoji od sistema Peugeot i-Cockpit® i njegovog kompaktnog upravljača pruža višestruke doživljaje u vožnji za posve zapanjujući rezultat.

Prvoklasna udobnost i besprijekorna kvaliteta

Novi Peugeot 508 poziva na putovanje vrhunske kvalitete. Naime, odabir i kvaliteta materijala, bez obzira je li riječ o ukrasima ili presvlakama, uz pažnju koja je posvećena završnoj obradi, čine cjelinu koja putnike privlači svojim udobnim, savremenim i rafiniranim ugođajem.

Vozačevo sjedište u opcijskoj opremi od nivoa Active s podešavanjima dužine i nagiba za sjedenje ili pak s podrškom u leđnom dijelu (u četiri električno podesiva smjera). Također se mogu podešavati u osam smjerova s električnim namještanjem i dva moguća memorisanja.

Oba prednja sjedišta također u opciji mogu biti opremljena pneumatskim masažnim sistemom s osam masažnih tačaka i pet različitih programa masaža.

Učinkovitost i performanse

Bilo da je riječ o konstrukciji vozila, odnosu volumena, optimiranju dimenzija, smanjenju mase, aerodinamičnosti ili pogonskim sklopovima, primjenjuje se sva sredstva kako bi se postigle nove niske razine emisije CO2.

Novi Peugeot 508 je stoga, u skladu s normom Euro 6.c, opremljen novom generacijom motora PureTech i BlueHDi (svi s tehnologijom SCR) kako bi po vrijednostima emisije CO2. bio najbolji u klasi. Te su performanse još izvanrednije jer su usklađene s novim tehničkim odredbama norme WLTP, kojom se nastoji približiti homologiranu potrošnju i potrošnju pri stvarnoj upotrebi.

U benzinskoj izvedbi, su dvije nove ponude s motorom 1.6L PureTech :

  • PureTech 180 S&S EAT8 ;
  • PureTech 225 S&S EAT8 (samo na GT izvedbi).

U dizelskoj izvedbi, četiri ponude su dostupne u gami s motorima 1.5L i 2,0L BlueHDi :

  • BlueHDi 130 S&S BVM6, čini početak ponude u gami i jedini s ručnim mjenjačem sa šest brzina ;
  • BlueHDi 130 S&S EAT8 ;
  • BlueHDi 160 S&S EAT8 ;
  • BlueHDi 180 S&S EAT8

Proizvodnja u Francuskoj

Novi Peugeot 508 je proizveden u fabriciu Mulhouse-u, a francuske fabrike Trémery i Douvrin opskrbljuju Grupu PSA s motorima. Stoga će od svog lansiranja imati oznaku «Origine France Garantie».

508 će biti predstavljen pretpremijerno na Salonu automobila u Ženevi 2018, a na bh. tržištu se očekuje krajem 2018. godine.

IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here