Na štandu površine 1.210 metara kvadratnih u okviru Međunarodnog sajma namještaja i interijera IMM u Kelnu, održanom od 15. do 21. januara 2018. godine izloženi su bili masivni namještaj, tapacirani namještaj, klub stolovi, komode, regali za dnevnu sobu, uredske stolice i fotelje te tapacirane stolice, barske stolice i fotelje bosanskohercegovačkih kompanija. Dok je Hrvatsku ove godine predstavljalo pet izlagača, Srbiju dva, Makedoniju tri, BiH je ove godine imala najveći broj izlagača, čak 15. Znatan dio njih izlagao je na zajedničkom štandu uz podršku Vanjskotrgovinske komora BiH, dok je nekoliko preduzeća samostalno izlagalo svoje proizvode.

Našu zemlju je na grupnom štandu od 210 metara kvadratnih predstavljalo osam bh. kompanija –  Boksit  Milići, Ema Konjuh International Sarajevo/Teslić, FEF Export Import Sarajevo, H.M.M. Gradačac, Lignacon Teslić, Malak Janj Donji Vakuf, Solidwood Gradačac i WoodLaB Sarajevo.

“Nastupanje na zajedničkom štandu BiH koje je u značajnoj mjeri subvencionirano preko Vanjskotrgovinske komore, svakako je dobra opcija i odskočna daska za proizvođače”, rekao je za Business magazine Slaviša Lukić, izvršni direktor sektora Fabrika namještaja i masivnih ploča Boksit Milići.

Kompanija Malak Janj je kao novajlija, također, dobila mogućnost da na sajmu učestvuje na zajedničkom štandu bh. izlagača.

“Učestvovanje na IMM Cologne sajmu nije nimalo jeftina investicija. Nije lako izdvojiti novac za jedan štand na ovom sajmu, ali je korist koja se iz njega može izvući ogromna u smislu reklamiranja sopstvenih proizvoda na svjetskoj sceni, kao i upoznavanje velikih kupaca”, rekao je za Business magazine Darmin Dugonja iz odjela prodaje kompanije Malak Janj. Selekcija izložbenih eksponata na bh. štandu oslikavala je strukturu top-izvoznih proizvoda na tržište Njemačke i EU. Izložen je, uglavnom, namještaj od punog drveta za dnevne sobe, trpezarije i spavaće sobe, kao i tapecirani namještaj originalnog dizajna.

“Pretenciozno bi bilo reći da smo u mogućnosti da namećemo trendove, za nas je, u ovom trenutku, sasvim dovoljno da ih na vrijeme prepoznajemo i da pravovremeno reagiramo. Trendovi se relativno brzo mjenjaju i ako se kasno reagira, teško da ćete se ikada izboriti za svoj dio kolača”, rekao je izvršni direktor sektora Fabrika namještaja i masivnih ploča kompanije Boksit Milići, koja se na stranom tržištu nameće namještajem od masiva.

Namještaj  BiH plijeni pažnju evropskih potrošača uglavnom zbog svog kvaliteta i pristupačnih cijena.

“Željeli smo da kvalitetom obrade pokažemo naše mogućnosti, bilo da je u pitanju odabir materijala, mašinska ili završna obrada. Za nas je važno da obezbijedimo kvalitetno tržište, u dovoljnom obimu da uposlimo raspoložive kapacitete. U ovom kontekstu, očekujemo da proširimo portfolio kupaca. Sa druge strane, cilj nam je i da promovišemo vlastiti brend Soligna. Spavaća soba, koju smo izložili na ovogodišnjem sajmu, zaista je bila veoma zapažena i dobili smo veoma pohvalne komentare. Sada preduzimamo neophodne marketinške aktivnosti, kako bi ova linija dobila i svoj komercijalni život”, istakao je Lukić uz naglasak da je upravo kvalitet trend koji ne prolazi.

Proizvodnja u kompaniji Malak Janj, čija je prodaja apsolutno usmjerena na zahtjevno evropsko tržište, posebna je po krevetima od greda mekog drveta.

“Prvi smo u regionu koji su postavili taj trend, a od mekog drveta radimo i dječije krevete samce i spratne. Mimo kreveta, usavršili smo se u proizvodnji rustikalnih hrastovih stolova u kombinaciji sa metalom”, govori za Business magazine Dugonja o mogućnostima kompanije Malak Janj kada je u pitanju tržište EU.

IMM je definitivno mjesto koje u tom smislu proizvođačima pruža mogućnost da dobiju prave odgovore kad su trendovi u pitanju, ali i da učvrste saradnju sa kupcima i klijentima.

“Kompanije su na sajmu ostvarile više od 230 kontakata sa partnerima iz ukupno 48 zemalja. Najviše partnera je iz Evrope, među kojima je i nekoliko velikih distributivnih i prodajnih lanaca. Posebno je primijetan rast interesa za bh. namještajem u nordijskim zemljama, gdje prednjači Danska. Također, značajan je broj posjetitelja iz prekomorskih zemalja (Sjeverna Afrika, Bliski istok, Azija). Već u danima sajma zaprimljeni su zahtjevi za ponudama čija se vrijednost procjenjuje na više od 600.000 eura te narudžbe u vrijednosti oko 20.000 eura”, rekla nam je Lejla Međedović, voditeljica projekta štanda BiH na sajmovima IMM u Kelnu.

Pa, ipak, uspjeh u Kelnu ne treba nas zavarati da je na domaćem terenu sve ružičasto. Keln je zapravo dokaz da se i ograničenim poticajem i sinergijom svih relevantnih strana može postići višestruko pozitivan efekat. Mnogo je prepreka u zemlji i one opterećuju privrednike u ovom i drugim sektorima. Sistemski problemi u drvopreradi zahtijevaju nužno iznalaženje adekvatnih rješenja za pravičnu raspodjelu sirovine i rješenja za stimuliranje viših faza prerade.

“Nadamo se da će ključni problemi dobiti adekvatan tretman kroz razmatranje i usvajanje Strategije razvoja i unapređenja izvoza drvnog sektora za period 2018-2022, koja je u završnoj fazi izrade”, zaključila je Međedović.

PREKOMaja Hadžić
IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here