Foto: aa.com.tr

Koliko kompanija u svijetu ima čiji se rad može mjeriti trocifrenim postotcima? I onima koji samo površno prate ekonomiju, jasno je da je Turska zemlja koja u skoro svim segmentima u posljednih 25 godina bilježi strahovit napredak, no kada, kao što je to bio u prilici izvještač Business magazina, prisustvujete prezentaciji poslovnih rezultata kompanije, kada ste u prilici osim brojki vidjeti i ljude koji su zaslužni za te rezultate, tek u punom kapacitetu shvatite u koliki uspjeh zapravo gledate, kao što shvatite da tu nije kraj, da su mogućnosti ogromne i da će godine donijeti još veći uspjeh. Riječ je, dakako o aviokompaniji Turkish Airlines, koja je prošlog mjeseca ugostila i ekipu novinara iz Bosne i Hercegovine – naime, brojne su novinarske ekipe iz cijelog svijeta koje su na poziv ove velike kompanije boravile ili će boraviti u Istanbulu i na taj način dobile priliku na licu mjesta se uvjeriti u veličinu i snagu ove kompanije.

Impresivan uspjeh

Samo slušajući Muhammeda Fatiha Durmaza, zamjenika predsjednika prodaje za istočnu Evropu i Balkan, koji je upravo gostima iz BiH prezentirao rezultate rada u rasponu od 2003. do 2016. godine, počinjete razumijevati koliko je impresivan uspjeh Turkish Airlinesa.

Kako drugačije razumjeti podatak da je kompanija 2003. godine imala 162 aviona, da bi 13 godina kasnije, 2016. godine taj broj iznosio 540 letjelica, što predstavlja rast od 233 procenta. Te iste 2003. godine Turkish Airlines bilježio je 2,2 milijarde dolara prihoda, dok je u 2016. godini prihod iznosio 23,4 milijarde dolara što predstavlja rast od 964 posto. Dakako da je takav rast pratio i razvoj infrastrukture, pa je od 2003. do 2016. godine broj aerodroma u Turskoj sa 22 skočio na 55 (112 posto rasta), a sve zajedno je Turkish Airlinesu od 30 milona putnika 2003. godine donijelo 122 miliona putnika u 2016. godini, što predstavlja rast od 310 posto. Upravo taj rast broja putnika predstavlja možda i brojku koja najbolje odslikava raspon postignutog uspjeha, jer se radi o rastu tri puta većem od svjetskog prosjeka.

Muhammed Fatih Durmaz, zamjenik predsjednika prodaje za istočnu Evropu i Balkan

Sa svakom novom cifrom koju smo imali priliku čuti od domaćina Fatiha Durmaza, slika postaje sve bogatija.

“U periodu od 2003. do 2016. godine, kompanija se razvijala brže nego svjetska avijacija. Važan vjetar u leđa razvoju kompanije dao je razvoj turske ekonomije i porast broja potencijalnih putnika kako za domaće, tako posebno za međunarodne letove. Dok je broj putnika na svjetskom nivou rastao po stopi od 2,6 u periodu od 1995. do 2015. godine, broj putnika kod nas je porastao 6,7 puta”, kazao je Durmaz.

Dodatno će ih, kaže Durmaz, ojačati gradnja i skori završetak novog aerodroma u Istanbulu, čije otvaranje je planirano za oktobar ove godine.

„Veliku pogodnost razvoju Turkish Airlinesa predstavlja sjajan geografski položaj Istanbula te ćemo zasigurno krenuti po još bolje rezultate kada se otvori, za Tursku jedan od brojnih mega projekata koje radimo, Istanbul New Airport. Zamišljen je kao najveći svjetski aerodrom sa kapacitetom od 200 miliona putnika godišnje, što je zaista impozantan broj”, kaže Muhammed Fatih Durmaz.

I, opet brojke, tačne i precizne. Novi aerodrom bit će najveći na svijetu, primat će rečenih 200 miliona putnika, kapaciteta za 500 aviona, šest staza i četiri terminala, imat će 70.000 parkirnih mjesta, duty free koji će se prostirati na 53.000 metra kvadratna i zapošljavat će do 2025. godine 225.000 ljudi. Do 2025. godine sa ovog aerodroma letjet će se prema 350 destinacija u Turskoj i svijetu.

Obavezan trening

U ovoj kompaniji posebno su ponosni na broj destinacija na koje lete. I zaista, na bilo koju stranu svijeta da trebate otputovati, garantirano ćete sa Turkish Airlinesom najbolje proći u smislu konekcija i vremena koje treba utrošiti na put. Dakle, sa istanbulskog aerodroma Turkish Airlines leti na 201 internacionalnu destinaciju i saobraćaj na ovom aerodoromu čini 40 posto svjetskog prometa; najbolje brojem letova pokriva Afriku, Bliski istok te Evropu, ostavivši iza sebe i kompanije poput Air France, British Airways ili Lufthanze, dok je na području Azije druga aviokompanija, odmah iza United Airlines.

Ukratko, lete u 120 zemalja svijeta, 300 gradova i 303 destinacije, od čega su 43 domaća i 251 međunarodno odredište. Sve to omogućava 49.686 zaposlenih u cijeloj grupaciji od čega je 4.526 pilota koji naravno na određen način predstavljaju srce Turkish Airlinesa. Za njih i za drugo osoblje neophodno za besprijekorno svakodnevno funkcioniranje avio saobraćaja, veliku ulogu igra Turkish Airlines akademija koja je također bila domaćin tokom boravka u Istanbulu. U njoj piloti svakih šest mjeseci dolaze na vježbe, dok stjuardese i ostalo avionsko osoblje je obavezno svakih devet mjeseci ponoviti i utvrditi svoje teorijsko i praktično znanje. Baš u trenucima obilaska trening centra sve kabine bile su zauzete, dok se u jednim vježbali piloti, na drugima su iskusne stjuardese obučavale mlade sadašnje i buduće koleginice, a nas je kroz cijeli kompleks ljubazno provela Gamze, koja je donekle iznenadila neke kolege koji su mislili da se radi o bivšoj stjuardesi, a zapravo je riječ o kapetanu avio plovidbe…Upravo smo tu saznali da među pilotima Turkish Airlinesa ima 156 žena.

Na koncu, odlazimo iz prostora Akademije sa osjećajem da vožnja avionima Turkish Airlinesa ne treba plašiti ni one koji imaju strah od letenja, jer ova kompanija zaista čini sve u skladu sa zakonskim regulativama i svjetskim trendovima u razvoju avionskog saobraćaja, kako bi se putnici osjećali sigurno u njihovim avionima.

Razvoj Cargo saobraćaja

„Osim putničkog, radili smo i na razvoju Cargo saobraćaja, pa smo ove godine šesti najveći cargo prijevoznik u Evropi, letimo na 72 destinacije i naš tržišni udio u globalnom cargo prijevozu povećao se sa 0,6 posto u 2009. godini, na 2,18 posto u 2016. godini“, istakao je Muhammed Fatih Durmaz.

Sve nagrade Turskish Airlinesa

Nakon svega što smo vidjeli i doživjeli, zaista ne čudi da je Turkish Airlines dobitnik najprestižnijih nagrada koje se dodjeljuju na globalnom nivou pa je tako proglašen Best Airline in Europe (Najbolja aviokompanija u Evropi šesti put zaredom), Best Business Class on-Board Catering (Najbolji catering u avionu za business klasu) te Best Busines Class Dining Lounge (Najbolji Biznis salon).

I zaista Business Class Dining Lounge je doživljaj za sebe. Vrhunski uređen enterijer, sa nekoliko različitih kuhinja iz raznih dijelova svijeta, raznovrsne mogućnosti zabave dok čekate slijedeći let od knjiga, klavira do video igrica, mini-golf terena, filmova, masaže, sve garnirano turskim slasticama i nezaobilaznim čajem i kafom – vrijeme u ovom salonu naprosto leti i daleko ste od umora čak iako putujete s kraja na kraj zemljine kugle. Sve to i to potpuno besplatno za putnike biznis klase, stvara osjećaj nevjerovatne udobnosti i vrhunskog ugođaja. Nemojte zaboraviti da putovati biznis klasom Turkish Airlinesa podrazumijeva i veoma brz prolazak kroz pasoške šaltere, kao i prvenstvo ukrcaja u avion, što zaista posebno vrijedi….

PREKOAida Delić
IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here