Nova dimenzija sportsko- terenskog vozila

Ekipa Business magazine nedavno je imala priliku testirati novi model Peugeota 5008. Donosimo vam naše utiske koje smo stekli vozeći se bh cestama.

468
peugeot 5008

Svidjelo se to nama ili ne, popularnost SUV-a porasla je drastično zadnjih godina. Kupci više ne žele MPV-e ružnog izgleda, trenutni akcenat kupaca je na luksuzu, dobrom kvalitetu izrade i elegantnom dizajnu. Kompanija Peugeot svjesna je ove činjenice te za razliku od drugih francuskih brendova, poput Citroena sa modelom C4 Grand Picasso i Renault Grand Scenica, svojim novim modelom Peugeot 5008 prihvata ovaj novi trend.

Orginalni 5008 spadao je u kategoriju tradicionalnih MPV-a kockastog oblika dok nova generacija “gazi” u kategoriju SUV-a te ulazi u konkurenciju sa modelima poput Škode Kodiaq i Nissan X-Trail. Poput svog manjeg brata modela 3008 , 5008dobija novu unutrašnjost (novi volan, digitalna instrument tabla) te u odnosu na rivale izgleda kao model koji prije svog imena nosi naziv concept. Pored ovog unaprjeđenja u dizajnu samog modela, 5008 mora da bude praktičan, ali i jeftin za održavanje da bi se dobro pozicionirao među veoma jakom konkurencijom.


Motori

U ponudi motora nalazi se širok izbor dizelskih, ali i benzinskih agregata. Posebno vrijedni spomena su dizelski agregati koji se na našem tržištu već tradicionalno bolje prodaju u odnosu na agregate koji za pogonsko gorivo koriste benzin. Najmanji dizelski motor zapremine 1600 cc proizvodi 99 konjskih snaga , u jačoj verziji ovog motora iz iste kubikaže Peugeot nudi 118 konjskih snaga (motor koji bi trebao biti izbor većine kupaca ovog modela), za one kojima je ovo “malo” u ponudi se također nalaze i agregati sa 2000cc i proizvode 150-180 konjskih snaga u zavisnosti od konfiguracije. Slabiji agregati su kao standard upareni sa šestostepenim manuelnim mjenjačem.

Vozne karakteristike

Peugeot 5008 opremljen je relativno “mekim” oprugama koje ovom modelu definitivno pomažu u udobnosti prilikom vožnje čak i u gradskim uslovima na cestama sa ne tako savršenim asfaltom. U odnosu na konkurenciju (Škoda Kodiaq) 5008 u uslovima otvorene vožnje po magistralnom putu ipak pokazuje neke karakteristike velikog SUV-a te u krivinama pokazuje svoju masu, ali i visinu (vrijedi pomenuti da na modelu 5008 u odnosu na Kodiaqa nije moguće izabrati podesive amortizere sa varijabilnom čvrstoćom). Na autoputu Peugeot se osjeća kao kod kuće te je veoma prikladan za ovakve uslove puta, putnici skoro da i ne osjete brzinu u kabini zahvaljujući dobroj zvučnoj izolaciji, ali i dobro konfiguriranom podvozju, ako na ovo dodamo nisku potrošnju dizelskih agregata koji za jedan rezervoar sa lakoćom mogu preći više od 800 kilometara dobijemo odličnu “krstaricu” na duge staze.

Unutrašnjost

Model 5008 u standardnoj opremi dolazi opremljen vozačevim sjedištem koje je podesivo po visini te volanom koji posjeduje mogućnost podešavanja po vertikalnoj, ali i horizontalnoj osi što omogućava gotovo svakom vozaču pronalazak idealne pozicije za vožnju. Električno podesiva sjedišta su tu kao dodatna oprema te ih je moguće dobiti u paketu GT. Najveći akcent u unutrašnjosti ovog modela je zasigurno stavljen na virtuelni kokpit pod nazivom Peugeot i-Cockpit koji je u ovoj aplikaciji odlično uklopljen. Brojčanici nikada nisu zaklonjeni volanom zbog samog dizajna instrument table koja je postavljena prilično visoko i omogućava dobru preglednost u svakom momentu. Veličina virtuelnog kokpita iznosi 12,3 incha, sam kvalitet ovakvog rješenja je konkurentan sa mnogom skupljim rješenjima iz kompanija poput Audija ili Range Rovera. Korisniku je omogućeno prilagođavanje nekoliko elemenata i-Cockpita kako bi se prikazale sve relevantne informacije za samog korisnika u datom momentu. Centralno postavljen ekran osjetljiv na dodir zadužen je za kontrolu svih funkcija unutar 5008 uz par tipki pozicioniranih odmah ispod ekrana. Zvučnici su veoma dobri te pružaju čist zvuk bez obzira na izvor medija (USB, Bluetooth ili Aux).


Kvalitet izrade

Kvaliteta izrade na ovom modelu Peugeota ne odaje njegovu nižu cijenu u odnosu na modele iz Škode ali i drugih “premium” brendova, svi materijali su mekani na dodir, a oni koji nisu vješto su skriveni. Kombinacija materijala i istaknutih djelova obloženih kromom u predjelu centrane konzole stvaraju dobar utisak i prijatno okruženje kako za vozača tako i za putnike. Noćna vožnja predstavlja posebnu prigodu zbog odlično pozicioniranog ambijentalnog svjetla koje osvjetljuje unutrašnjost kabine.


Praktičnost

Sa dosta prostora za noge u prednjem redu, ali i na zadnjoj klupi 5008 nudi odličan spoj praktičnosti i komfora za sve putnike, zadnji treći red sjedišta realnu primjenu ima za djecu ili putnike manjeg rasta, dok u prednja dva reda ovaj model nudi odličan komfor za pet putnika čak i na duže relacije. Pretinci u vratima i u centralnoj konzoli su odlični za spremanje čak i veoma velikih predmeta te se mogu dobro iskoristiti. Prtljažnik Peugeota 5008 je ogroman i omogućava spremanje velike količine kofera ili drugih predmeta. Po svojoj veličini gepek je u rangu Audi-a Q5  ali i veći u odnosu na direktne konkurente (Škoda Kodiaq, Nissan X-trail). U ovom poduhvatu pomaže zadnji red sjedišta koji se preklapa ravno te omogućava nesmetano korištenje kompletnog prtljažnog prostora.

Cijena

Početna cijena novog Peugeot 5008 sa manuelnim mjenjačem i 1,6 BlueHDI 100 dizelskim agregatom uz Acces paket opreme iznosi 43.910 KM. Dok uz opremu Active cijena ovog modela raste na 47.736 KM. Naš izbor bi bio ipak 5008 pogonjen 1,6 BlueHDI 120 sa opremom Active uz cijenu 49.458 KM.

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here