Foto: PYMNTS.com

Jedna od najvećih svjetskih platformi za online kupovanje, Alibaba Group Holding najavio je ulaganje 2,87 milijardi dolara za kupovinu kontrolnog udjela u Sun Art Retail Group Ltd.

Specifičnost najavljene kupovine je u tome što je Sun Art najveći kineski operater maloprodajnih hipermarket lanaca. Tako Alibaba na velika vrata dolazi u klasični retail segment koji se u dotičnom slučaju može nazvati offline prodajom. U vječitoj potrazi za totalnom povezanošću online usluga i proizvoda, Jack Ma iz Alibabe vjerojatno se odlučio okrenuti klasičnoj prodaji potaknut odlukom svog prekookeanskog konkurenta, Amazona da otvori fizičke trgovine.

S jedne strane, taktilno i psihofizičko iskustvo kupovine teško je zamijeniti online prodajom bez obzira na pogodnosti i praktičnosti potonje – „customer experience” je teško zamisliv bez šetanja, biranja i socijalizacije s prijateljima i drugim ljudima.

Istovremeno, u slučaju Amazona, kompanija kroz otvaranje pravih trgovina namjerava izložiti elektronske uređaje i smanjiti troškove slanja paketa. Osim navedenih razloga, Alibaba ima i druge motive za ulazak u “offline”. S jedne strane, radi se o enormnosti kineskog tržišta koja u potpunosti opravdava takav potez. S druge strane, radi se o specifičnosti Alibabe. Za razliku od Amazona, koji je zasebna trgovina, Alibaba je platforma koja povezuje kompanije, usluge i kupce.

Kao i Amazon, Alibaba već neko vrijeme eksperimentiše sa prodavnicama bez prodavača, na koje je od 2015. godine potrošio oko 9 milijardi dolara.

Ovom kupovinom, još bi se povećao i udio grupe Auchan u lancu Sun Art. Sa svoje strane, Sun Art pokriva oko 8,2 posto kineskog tržišta i ima oko 450 hipermarketa. Bilo kako bilo, mnogi kritičari Alibabine odluke upozoravaju na činjenicu da se Alibaba upušta u segment u kojem nije “kod kuće”, bez obzira na sadašnju veličinu kompanije.

IZVORSEEbiz
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here