Franck grupa raste 8 posto zahvaljujući boljoj prodaji u Hrvatskoj i rastu izvoza

Na bh. tržištu Franck ostvaruje planirane rezultate u svim kategorijama

529

Franck grupa u prvoj polovini ove godine, unatoč padu prodaje kroz kanale Agrokora, bilježi rast od 8 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine te je dodatno povećala prodaju i tržišne udjele u najznačajnijim kategorijama proizvoda, kako u Hrvatskoj, tako i na najvećim izvoznim tržištima.

Prema posljednjim podacima analitičke kuće Nielsen, kompanija je u drugome kvartalu u Hrvatskoj uspjela dodatno povećati prodaju u kategoriji mljevene kafe za 5,4 posto količinski i 3 posto vrijednosno. Franck je time još jednom potvrdio poziciju apsolutnog lidera kategorije u Hrvatskoj s 55 posto tržišnog udjela. U kategoriji čaja, Franck je u istom razdoblju ostvario rast prodaje od 2,3 posto količinski i 3,6 posto vrijednosno. Time je tržišni udio Francka u kategoriji čaja porastao na gotovo 56 posto.

I u kategoriji instant cappuccina s brandovima Franck cappuccino i Gloria u drugom kvartalu ove godine kompanija bilježi rast od 2,5 posto količinski i 5 posto vrijednosno uz tržišni udjel od 52 posto. U HoReCa kanalu, u kategoriji espresso kafe, Franck drži preko 45 posto tržišnog udjela s najvećim godišnjim rastom u jednoj kalendarskoj godini od preko 10 postotnih poena.

Na slovenskom tržištu kompanija također bilježi dalji rast u kategoriji mljevene kafe i rekordnu realizaciju u instant cappuccinima. U odnosu na prošlu godinu, ostvaren je količinski rast prodaje od 3 posto i 1,2 posto vrijednosno. Osim toga, početkom ove godine završena je integracija dvije kompanije koje je Franck preuzeo krajem prošle godine – kompaniju Moja Kava, distributera italijanskog espressa, te Ellegi, kompaniju za proizvodnju i distribuciju espressa Bar 2000. Na bh. tržištu Franck ostvaruje planirane rezultate u svim kategorijama.

I na ostalim izvoznim tržištima Franck bilježi značajan rast prodaje. Uz tržišta Srbije i Crne Gore na koja se Franck vratio početkom godine, dodatno je ojačana regionalna prisutnost u Albaniji, Makedoniji i Kosovu gdje je kompanija jedan od lidera u HoReCa kanalu.

”Rast od 8 posto u prvoj polovini ove godine svrstava nas u kompanije s najvećim rastom u kategoriji velikih kompanija. Ostvarili smo rekordne prodajne rezultate na najvažnijim tržištima, a trend dvoznamenkastog rasta izvoza iz 2016. nastavlja se i u ovoj godini. Zahvaljujući pravovremenoj reakciji, krizu u Agrokoru za sada uspješno prevladavamo, što najbolje dokazuje ubrzanje našeg rasta na hrvatskom tržištu u ovoj godini. Trenutne izazove u novčanom toku uspijevamo premostiti uz snažnu podršku naših dobavljača koji su nam ključni i za proces restrukturiranja te stvaranja temelja za dalji zajednički održivi rast. U idućem razdoblju širimo izvozne potencijale kako u regiji tako i izvan nje”, izjavio je Ivan Artuković, član Uprave Francka.

Uz širenje na skandinavska tržišta, Franck je odnedavno svoje proizvode plasirao i na police trgovina izuzetno potentnog tržišta Kuvajta te police 150 Walmartovih trgovina u SAD-u.

Potraživanja osigurana založnim pravom na Roto dinamic d.o.o.

Što se tiče finansijske izloženosti prema Agrokoru, rizik naplate potraživanja Francka od društava članica Agrokora sveden je na najmanju moguću mjeru, najviše zahvaljujući zasnivanju založnih prava u društvu Roto dinamic d.o.o. Zahvaljujući odgovornom pristupu u upravljanju rizicima i uspješnom poslovanju izvan Agrokorovih prodajnih kanala, u Francku su uvjereni kako će uskoro amortizirati rizike povezane s krizom u Agrokoru. U tom smjeru, Franck je pokrenuo finansijsko i operativno restrukturiranje kako bi se što bolje prilagodio novonastalim okolnostima na tržištu. S obzirom na važnost brze reakcije i prilagodbe te daljeg jačanja prodajnih potencijala, kompanija je u ovome procesu angažirala vanjske savjetnike.

IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here