Usvajanjem zakona do boljih uvjeta za poslovanje u turizmu

Uprkos brojnim teškoćama i nedostatku kapitalnih ulaganja u ovoj oblasti, bh. turistički radnici očekuju bolju sezonu od prethodne. U međuvremenu, urađeno je dosta posla. Više informacija o tome dobili smo od Nade Jovanović, v.d. direktora Turističke organizacije RS i iz Ministarstva okoliša i turizma FBiH.

495

U turizmu, složit će se brojni ekonomski analitičari, leži najveći potencijal za razvoj Bosne i Hercegovine. Broj turista koji posjećuju našu zemlju iz godine u godinu je sve veći. Prošle godine bilo ih je 678.271, a zarada koju je BiH ostvarila njihovim dolaskom iznosi više od milijardu KM. Zanimljiv je podatak da je prosječno svaki turist u našoj državi potrošio 1.733 KM.

Ovo su podaci posljednjeg izdanja Indeksa konkurentnosti turizma, koji svake godine priprema Svjetski ekonomski forum (WEF). Na svjetskoj ljestvici konkurentnosti turizma BiH je osvojila 3,12 bodova, zauzevši 113. mjesto među 136 zemalja svijeta. Pozitivne ocjene dobili smo u oblasti kulturno-historijskog bogatstva i za higijenu, a loše za puteve, gradski saobraćaj u Sarajevu, kapacitete aerodroma, željeznički saobraćaj i drugu infrastrukturu.

UNAPREĐENJE PONUDE U RS

Uprkos svim tim teškoćama i nedostatku kapitalnih ulaganja u ovoj oblasti, turistički radnici očekuju još bolju sezonu od prethodne.

„Turizam unutar Republike Srpske sve je popularniji, o čemu govore podaci Republičkog zavoda za statistiku RS da je za 16 posto povećan broj noćenja stranih turista u odnosu na regionalne i domaće turiste u našim krajevima, u odnosu na prošlu godinu.

Unapređenje turističke ponude i raznovrsnost sadržaja zasigurno opravdavaju očekivani porast u dolascima turista. Turistička organizacija Republike Srpske u saradnji sa lokalnim turističkim organizacijama opština/gradova RS i drugim subjektima u turizmu promocijom ukupne turističke ponude, turističkih destinacija i potencijala RS na sajmovima, berzama i turističkim manifestacijama, kako u zemlji, tako i na sajmovima u inostranstvu, doprinosi sve boljem pozicioniranjem Republike Srpske na mapi novih i atraktivnih destinacija“, kaže Nada Jovanović, v.d. direktora Turističke organizacije RS.

U proteklih godinu dana Turistička organizacija predstavila je turističku ponudu RS na 50 domaćih i međunarodnih turističkih sajmova, berzi i prezentacija.

„Osim toga, u turističkoj ponudi RS svaka od naših atraktivnih destinacija iz godine u godinu se trudi uvesti nešto novo u svoju ponudu kako bi ispratila želje i zahtjeve gostiju. Banjski turizam u RS veoma je popularan pa su stoga i naši banjski centri izvršili značajna ulaganja u infrastrukturnom smislu i na proširenju sadržaja. Banja Vrućica kod Teslića i Banja Kulaši kod Prnjavora potpuno su renovirane, planirana je i adaptacija Banje Dvorovi kod Bijeljine. Lijepo vrijeme mami domaće i strane goste u prirodu kako bi uživali u njenim blagodetima. Prošireni su kapaciteti i uvedene novine u ponudi jedne nove atrakcije u turizmu RS, a to je Visitor centar Pecka, kod Mrkonjić Grada. Nacionalni park Sutjeska također je proširio ponudu novim ugostiteljskim objektom, a u toku je i proširenje nekih novih smještajnih kapaciteta. Pozitivni rezultati koji se ostvaruju u okviru turizma RS podstiču turističke subjekte da intenzivno rade na novim sadržajima i proširenju postojećih, što nas veoma raduje“, ističe Nada Jovanović.

RUSKI TUROPERATERI

Ovih dana u toku je studijska posjeta ruskih turoperatora i novinara čiji je fokus interesovanja banjski turizam. Od 21. do 23. juna Turistička organizacija RS će zajedno s Turističkom organizacijom Banje Luke učestvovati u predstavljanju turističkih destinacija RS u Temišvaru/Rumunija.

Turistička organizacija RS učestvovat će i na 6. regionalnom sajmu omladinskog turizma Youth fair u Novom Sadu od 3. do 4. jula, koji okuplja najatraktivnije destinacije Balkana. Republika Srpska se s ponudom ekstremnih sportova (rafting, kanjonig, biciklizam, hajking, skijanje  itd.), muzičkih festivala ( Demo fest, OK fest, Fras wewe, Kastel rock fest itd.), te city break destinacija već ucrtala na mapu interesantnu za omladinski turizam, a cilj je da se kroz zajedničku regionalnu inicijativu Balkan pozicionira kao jedna od najatraktivnijih destinacija za mlade na svijetu.

Za kraj ljeta i početak jeseni spremamo se za obilježavanje Svjetskog dana turizma 27. septembra. Kako je ovogodišnja tema Svjetske turističke organizacije Održivi turizam-alat za razvoj, naš fokus će biti na edukaciji budućih turističkih radnika, proučavanju primjera dobre prakse i iniciranju ideja za nove projekte koji će podsticati znanja o prirodnim, istorijskim i kulturnim karakteristikama jedinstvenog okruženja, uz očuvanje integriteta mjesta i podsticanje ekonomskog razvoja i dobrobiti lokalne zajednice“, kaže Jovanović.

Radne aktivnosti Turističke organizacije RS, kao javne ustanove, usmjerene su na promociju turističkih vrijednosti, destinacija i turističkih proizvoda RS, djeluje i kao podrška turističkoj privredi u cilju “izgradnje” prepoznatljivosti turističkih destinacija, a kroz saradnju svih subjekata javnog, privatnog i NVO sektora destinacije.

„Ova saradnja, između ostalog, ogleda se kroz učešće privrednih subjekata (npr. vinarija, seoskih domaćinstava, zanatlija-predstavnika starih zanata, tradicije i suvenira, kao i svih pružalaca turističkih i ugostiteljskih usluga) i/ili prezentaciju njihovih proizvoda kroz zajedničke nastupe na međunarodnim i domaćim sajmovima turizma i privrede, berzama, konferencijama. Njihovu promociju podstičemo i u saradnji na organizaciji posjeta turoperatera, predstavnika turističkih agencija i studijskih posjeta novinara i medija“, kaže Jovanović.

UŠTEDE PRIVATNOM SEKTORU

U Federaciji BiH se posljednju godinu mnogo radilo i radi na unapređenju zakonodavstva u oblasti turizma i ugostiteljstva, konkretno na Zakonu o turizmu FBiH, Zakonu o boravišnoj taksi i Zakonu o ugostiteljstvu. Njihovim donošenjem očekuje se poboljšanje poslovnog ambijenta u ovoj oblasti.

„Zakoni su usklađeni s propisima Evropske unije, a njima će se posebno zaštiti potrošač, jer se uvode bankarske garancije turističkim agencijama, uređuje se oblast turističkih vodiča, znatno je ubrzano provođenje procedura i postupaka registracije poslovnih subjekta obuhvaćenih ovim zakonima, vrijeme za registraciju je reducirano, čime bi se mogle ostvariti velike direktne uštede privatnom sektoru na godišnjem nivou. Ukida se članarina kao parafiskalni namet, u cilju zaštite privrednih subjekata, odnosno rasterećenja privrede, a u skladu s programom ekonomskih reformi Vlade FBiH. Također se predviđaju strožije kazne za nepoštivanje zakona. Predviđa se i osnivanje turističkih organizacija kao pravnih lica sa svojim pravima i obavezama, a prema tome jača se i odgovornost tih organizacija u pogledu pripreme i provođenja promotivnih aktivnosti i unapređenja turizma, kao i podnošenja finansijskih izvještaja“, kažu iz Ministarstva okoliša i turizma FBiH.

Pored zakonskih rješenja, fokus Ministarstva okoliša i turizma FBiH prošle i ove godine bit će na razvoju grane turizma kojoj nije bila posvećivana zaslužena pažnja, a koja je primamljiva kako stranim, tako i domaćim turistima.

„Kroz transfere/grantove odlučili smo posebno podržati razvoj planinskog, ruralnog i sportsko-avanturističkog turizma. Vlada Federacije BiH je na prijedlog Ministarstva okoliša i turizma prvi put iz grant sredstava podržala regionalni projekt Via Dinarica i na taj način pokazala svoju opredijeljenost da podrži projekte koji omogućavaju promociju Federacije BiH u najprestižnijim svjetskim magazinima. O ovoj ruti pisali su National Geographic, Lonely Planet, itd.

Također, posebnu pažnju posvetili smo osjetljivim kategorijama, jer je 2016. godinu Svjetska turistička organizacija UN proglasila godinom u kojoj sve kategorije stanovništva trebaju biti uključene u turizam i on mora biti dostupan svima, pa je pozvala zemlje članice da olakšaju pristupe turističkim objektima od značaja invalidima, slijepim licima, da olakšaju djeci iz socijalno ugroženih kategorija posjetu turističkim odredištima i tako dalje“, kažu iz Ministarstva okoliša i turizma FBiH.

IZVORBusiness Magazine/Maja Hadžić
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here