Indijci pripremaju investicijski bum u BiH

Ekonomska saradnja između BiH i Indije, koja je trenutno na simboličnom nivou, uskoro bi mogla biti ojačana galopirajućim tempom, putem masovnih dolazaka indijskih turista i investitora u našu zemlju te, s druge strane, prodora bh. proizvođača na tamošnje tržište. Šta su osnovni preduvjeti za realizaciju tog optimističnog scenarija, u razgovoru za Business Magazine objašnjava Sabit Subašić, ambasador BiH u Indiji.

587

BM: Gdje bismo najprije mogli očekivati konkretan rezultat u vidu realizacije novih indijskih investicija u BiH?

SUBAŠIĆ: Oni su, recimo, zainteresirani za investicije u informacione tehnologije.

Moja ideja i moj projekt u Indiji je da BiH što više lociram kao svojevrstan IT hub, odnosno centar za indijski IT biznis. Pokušavamo ovdje napraviti ili ogranak ili kompletan indijski univerzitet informacionih tehniologija , jer su Indijci u svijetu prva zemlja po informacionim tehnologijama. U tom smislu postoji velika zainteresiranost, jer ljudi vide mogućnost dobrog biznisa u tom sektoru i znaju da,   ako se otvori tako nešto u BiH, onda ćemo imati ovdje daleko veći broj studenata iz regiona, budući da je to  vrlo popularan studij – indijski potencijalni investitori to prepoznaju i imamo vrlo intenzivne razgovore u tom smjeru.

Dalje, postoje velike šanse za indijske investicije u  farmaceutskoj industriji, jer indijski biznismeni razumiju da ćemo mi za 5-6 godina biti u Evropskoj uniji i da će, ako neko od njih napravi fabriku u BiH, praktično imati svoju fabriku u EU…

Turizam, odnosno turistička infrastruktura, je također za njih vrlo atraktivna oblast – indijski biznismeni su obišli nekoliko hotela koje bi možda mogli kupiti. Namjenska industija, koja se u BiH intenzivno razvija, također je primamljiva indijskim biznismenima…

 

BM: Koliko je uopšte u BiH pristuna svijest o potencijalima indijskih investitora, s obzirom da Indiju uglavnom doživljavamo kroz stereotipe, koji tu zemlju predstavljaju prvenstveno kroz vizuru siromaštva, mada je, čini se, istina ustvari potpuno suprotna?

SUBAŠIĆ: Odlično pitanje – to je ustvari jedan od najvećih problema s kojim se sučavamo mi koji radimo u Indiji.

Ne prepoznajemo Indiju! Ne razumijemo Indiju! Često doživljavamo Indiju kao nešto što je previše daleko! Imamo predrasude o Indiji! ¨

Indija je jedna ogromna zemlja, sa ogromnom kulturom, sa ogromnim bogatstvom, jedna od nejbrže  rastućih ekonomija u svijetu. To je zemlja koja investira širom svijeta, a BiH je definitvno prostor koji ima šansu u tom pogledu.

Dakle, potpuno ste u pravu – imamo puno slučajeva da naši ljudi, čak i oni na određenim visokim pozicijama, ne razumiju kompetentnost i važnost Indije u biznisu…

 

BM: Da li u tome leži i ključ izuzetno niske vanjskotrgovinske saradnje između dviju zemalja?

ŠEHOVIĆ: Vjerujem da je to suština problema.

Često naši porizvođači misle: “Možemo svoju robu  prodati negdje bliže, zašto to slati u daleku indiju?“. No, to je greška, jer postoje velike mogućnosti za plasman bh. proizvoda u Indiju. Nedavno smo Indijcima predstavili jednog našeg proizvođača vina, kojim su oni su bili oduševljeni. Recimo, i to je jedna od oblasti u kojoj se može napraviti veliki iskorak…

 

BM: Vino ima prođu na indijskom tržištu?

SUBAŠIĆ: Kako da ne! U indiji se vino sve više konzumira. Možda čak i previše. Oni imaju svoje domaće vino, ali ga i uvoze iz praktično svih dijelova svijeta…

Dakle, to je također velika šansa, kakva postoji i u mnogim drugim proizvodnim oblastima.

No, ljudi trebaju početi razbijati mentalne barijere, trebaju početi dolaziti na razne sajmove u Indiji, kao što su sajmovi namještaja, s obzirom da imamo namještaj koji bismo mogli plasirati na indijskom tržištu, bez obzira na veliku konkurenciju iz Kine. Jednako je i u prehrambenoj industriji…

 

 

PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here