BIHAĆKA REGIJA – PRAVAC RAZVOJA INCOMING TURIZMA

Na održanoj konferenciji pod nazivom ''Bihaćka regija – Pravac razvoja incoming turizma'' prezentovani su impresivni rezultati projekta MarketMakers u Hercegovini i Krajini.

625

Turizam u Bosni i Hercegovini bilježi značajne rezultate proteklih godina i smatra se da bilježi brži rad u odnosu na druge privredne rane. Turističke potencijale naše zemlje prepoznale su mnoge zemlje, poput Švicarske koja je kroz projekat MarketMakers uveliko doprinijela razvoju ovog sektora u Bosni i Hercegovini.

Na održanoj konferenciji pod nazivom ”Bihaćka regija – Pravac razvoja incoming turizma” prezentovani su impresivni rezultati projekta MarketMakers u Hercegovini i Krajini. Više o ovom govorila je Tanković Nermina, voditeljica sektora turizma projekta MarketMakers:

„U protekle tri godine rada i aktivnosti u sektoru turizma u regiji Hercegovina i Krajina ostvarili smo jako dobre rezultate. Bilo je zaista divno, zajedno sa partnerima, raditi na otklanjanju prepreka za razvoj tržišta i razvoj privatnog sektora u oblasti turizma. Nadamo se da su pozitivni primjeri i izvrsni rezultati, ispričani na današnjoj konferenciji, bili korisne svim učesnicima, te da će iste biti motiv za širenje potencijala incoming turizma i u Bihaćkoj regiji. Projekt MarketMakers će i u svojoj drugoj fazi implementacije, koja će trajati naredne četiri godine, između ostalih, biti aktivan i u sektoru turizma.“

Pored rezultata i efekata incoming turizma u Hercegovini i Krajini, na panelima se razgovaralo i na teme „Izazovi i prilike privatnog sektora za razvoj incoming turizma“, „Kreiranje povoljnog okruženja za razvoj incoming turizma“, te je Turistički klaster Una prezentovao ”Ciljeve i planove za razvoj turizma u Bihaćkoj regiji”.

“I na ovoj konferenciji smo zajedno svjedočili izuzetno korisnim i konstruktivnim promišljanjima o mogućim pravcima daljeg razvoja incoming turizma u ovom dijelu Bosne i Hercegovine. Cilj je bio okupiti aktere iz javnog i privatnog sektora u oblasti turizma iz Bihaćke regije i razgovor o modelima unapređenja najbrže rastuće privredne grane, kao i predstavljanje poslovnih modela koji su imali izvrsne rezultate u Hercegovini i Krajini. Naime, u Bosnu i Hercegovinu su počeli dolaziti turisti iz cijelog svijeta a turistički djelatnici, turističke agencije, hotelijeri, a posebno država, u mnogim segmentima, još uvijek nisu dovoljno spremni odgovoriti na sve njihove zahtjeve”, rekao je Armin Amidžić, predsjednik Turističkog klastera Una.

 

“Stoga je jedan od ciljeva ove konferencije, da se, od strane relevantnih ljudi koji se bave ovim poslom, iznesu stvarni problemi sa kojima se susreću, te da se pokušaju pronaći prijedlozi i određena rješenja za prevazilaženje istih. Identifikacija izazova i perspektiva sa kojima se privatni sektor susreće u razvoju incoming turizma u bilo kojoj oblasti (turistički proizvod, edukacija, zakoni, promocija, infrastruktura, strateško određivanje destinacije itd.) su na prvom mjestu, uz ponudu svojeg viđenja i perspektiva za rješenje istih, kao i isticanje očekivanja od drugih relevantnih faktora”, dodao je Amidžić.

“Upravo zbog nedostatka strateškog pristupa i tijela koja bi se ciljano bavilo pitanjem razvoja održivog turizma u kontekstu zaštićenog područja, pokrenuta je inicijativa i za osnivanjem Turističkog klastera Una, domaćina ove Konferencije, a fokus je na aktivnostima koje će doprinijeti izgradnji identiteta destinacije, boljoj promociji, podizanju kvalitete usluge i jačanju konkurentnosti sektora turizma. Klaster je osmišljen kako bi pomogao lokalnim preduzećima i turističkim subjektima da iskoriste ekonomske mogućnosti koje donosi povećanje turizma. I to udruživanje znači, prije svega,  ozbiljniji zajednički rad na promociji sveukupne turističke ponude i njenog proširenja, kao i zajedničko planiranje aktivnosti vezanih za jačanje sektora održivog razvoja i sektora zaštite i očuvanja prirode i okoliša”, zaključio je Amidžić.

Rezultat konferencije bila je konstruktivna diskusija o modelima unaprjeđenja najbrže rastuće privredne grane u Bosni i Hercegovini kao i predstavljanje poslovnih modela koji su imali izvrsne rezultate u Hercegovini i Krajini. MarketMakers projekt je ovom konferencijom označio završetak svojih aktivnosti u sektoru turizma koje su planirane u prvoj fazi projekta. Od juna ove godine počinju aktivnosti druge faze projekta koja će trajati naredne četiri godine, a jedan dio aktivnosti će se i dalje vezati za sektor turizma na području cijele BiH.

Panel konferenciju organizovali su projekat MarketMakers, kojeg podržava Vlada Švicarske, a implementira konzorcij Kolektiv d.o.o. (Posao.ba) i Helvetas Swiss Intercooperation, i Turistički klaster Una.

O panel konferenciji:

Konferenciji, koja je organizovana u Bihaću, 24. maja 2017. godine, prisustvovalo je više od 70 učesnika iz brojnih bh. kompanija, organizacija i institucija značajnih za razvoj turizma.

Ovom prilikom diskutovalo se o slijedećem:

  1. Incoming turizam u Hercegovini i Krajini – rezultati i efekti

Učesnici panela:

Mia Hojlaš – Turistički Klaster Hercegovina,

Gordana Prevljak – Herzegovina Lodges

Vesna Plakalović – Balkanvibe

Moderator: Nevzet Sefo

  1. Ciljevi i planovi za razvoj turizma u Bihaćkoj regiji

Prezentacija – Armin Amidžić, predsjednik Turističkog klastera Una

  1. Izazovi i prilike privatnog sektora za razvoj incoming turizma

Učesnici panela:

Aldin Lipovača – Hotel Emporium

Haris Ćoralić – Opal Grupacija

Anes Halkić – Una Discovery

Zoran Radošević – Seosko domaćinstvo Čardaklije

Adnan Mekić – BBK Daj Krug 

Moderator – Esad Budimlić

  1. Kreiranje povoljnog okruženja za razvoj incoming turizma

Učesnici panela:

Nihad Šušnjar, Privredna Komora USK

Sakib Alijagić, Služba za upravljanje lokalnim razvojem Grada Bihaća

Amarildo Mulić – Nacionalni park Una

Zrinka Delić – WWF, Projekt Una

Moderator – Esad Budimlić

IZVORBusiness Magazine
PODIJELI

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here